МОДЕЛЮВАННЯ У ПРОЦЕСІ ФОРМУВАННЯ ПРОФЕСІЙНО-МАТЕМАТИЧНОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ МАЙБУТНІХ ФАХІВЦІВ ДОШКІЛЬНОЇ ОСВІТИ

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.24919/2313-2094.4/36.98654

Ключові слова:

професійно-математична компетентність, майбутні вихователі, діти дошкільного віку, моделі, моделювання, методичні задачі.

Анотація

У статті розглянуто актуальне питання сучасної вищої освіти – професійна підготовка студентів – майбутніх вихователів – на основі компетентнісного підходу. У професійній компетентності виділено складову – професійно-математичну компетентність, визначено її зміст, структуру та етапи формування у студентів – майбутніх фахівців дошкільної освіти. Одним із ефективних шляхів формування професійно-математичної компетентності визначено моделювання, яке розглянуто у двох аспектах: широкому – власне професійному, педагогічному, та вузькому – математичному.

Посилання

1. Бабанский Ю.К. Оптимизация учебно-воспитательного процесса: метод. основы / Юрий Константинович Бабанский. – М. : Просвещение, 1982. – 192 с.

2. Бєлєнька Г.В. Формування професійної компетентності майбутніх вихователів дітей дошкільного віку в умовах університетської освіти / Ганна Володимирівна Бєлєнька // Психолого-педагогічні науки. – 2012. – № 4. – С. 1 – 5.

3. Білоусько Л. Формування елементарних математичних уявлень у дітей дошкільного віку за допомогою засобів наочності (моделей) / Людмила Білоусько // Рідна школа. – 2002. – Випуск 7. – С. 45 – 48.

4. Грама Г.П. Активізація професійноï підготовки майбутніх бакалаврів педагогічноï освіти до розвитку мислительних дій дітей / Геннадій Петрович Грама // Науковий вісник Південноукраїнського державного педагогічного уні-верситету. – 2005. – № 3 – 4. – С. 169 – 176.

5. Ігри та вправи з розвитку розумових здібностей у дітей дошкільного віку. Книга для вихователя дитячого садка / Л.А. Венгер, О.М. Дьяченко та ін. – М. : Просвещение, 1989. – 127 с.

6. Підлипняк І.Ю. Підготовка майбутніх фахівців дошкільної освіти / Ірина Юріївна Підлипняк // Психолого-педагогічні проблеми сільської школи : зб. наук. праць Уманського державного педагогічного університету імені Павла Тичини. – Умань : ПП Жовтий О.О., 2013. – Вип. 44. – С. 28 – 34.

7. Соловейчик М.С. Методические задачи как средство подготовки студентов к профессиональной деятельности / Марина Сергеевна Соловейчик // Начальная школа. – 2000. – № 2. – C. 48 – 51.

8. Ярославцева М. Структурні компоненти професійної самореалізації майбутнього фахівця з дошкільної освіти / Мілена Ярославцева // Людинознавчі студії : зб. наук. праць Дрогобицького державного педагогічного університету імені Івана Франка. Серія «Педагогіка». – 2014. – Випуск 29. – C. 229 – 239.

##submission.downloads##

Опубліковано

2025-04-28

Як цитувати

ШАРАН, О. (2025). МОДЕЛЮВАННЯ У ПРОЦЕСІ ФОРМУВАННЯ ПРОФЕСІЙНО-МАТЕМАТИЧНОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ МАЙБУТНІХ ФАХІВЦІВ ДОШКІЛЬНОЇ ОСВІТИ. Людинознавчі студії. Серія «Педагогіка», (36), 291–300. https://doi.org/10.24919/2313-2094.4/36.98654