ІСТОРИКО-ФІЛОСОФСЬКІ ОСНОВИ ЗДОРОВ’ЯЗБЕРЕЖУВАЛЬНОГО ВИХОВАННЯ
Ключові слова:
здоров’я, здоров’язбережувальне виховання, зростаюча особистість, антична період, Середньовіччя, епоха Відродження.Анотація
У статті висвітлено головні віхи розвитку поглядів людства на збереження і зміцнення здоров’я в контексті загального історичного процесу. Виявлено, що поступальний рух у напрямі сучасних концепцій розуміння сутності людини, удосконалення її здоров’я пов’язаний із філософією мислителів античності, Середньовіччя, епохи Відродження. Охарактеризовано здоров’яорієнтований компонент їхньої творчо-практичної спадщини, виокремлено його сутність. Надбання попередників стали підґрунтям педагогічних аспектів розв’язання питань здоров’я дітей та молоді наприкінці ХІХ століття, коли активно розроблялася так звана «філософія здоров’я».
Посилання
1. Бобрицька В.І. Теоретичні і методичні основи формування здорового способу життя у майбутніх учителів у процесі вивчення природничих наук : дис. … д-ра пед. наук : 13.00.04 / В.І. Бобрицька. – К., 2006. – 462 с.
2. Бойчук Ю.Д. Внесок стародавніх філософів у формування еколого-валеологічних понять / Ю.Д. Бойчук, С.К. Зіоменко // Педагогіка, психологія та мед.-біол. пробл. фіз. виховання і спорту. – 2006. – № 12. – С. 16 – 19.
3. Булич Е.Г. Валеологія. Теоретичні основи валеології : навч. посіб. / Н.Г. Булич, І.В. Муравов. – К. : ІЗМН, 1997. – 224 с.
4. Ващенко О. Історичний аспект розвитку проблеми виховання здорового способу життя / О. Ващенко // Початкова школа. – 2004. – № 3. – С. 44 – 47.
5. Вілланова Арнольд де. Салернський кодекс здоров’я / Арнольд де Вілланова ; переклад з латинської, передмова і коментарі А.О. Содомори. – Львів : Вид-во ЛОБФ «Медицина і право», 2011. – 64 с.
6. Даценко І.І. Гігієна і екологія людини : навчальний посіб. – Львів : Афіша, 2000. – 248 с.
7. Дезідерій Еразм Роттердамський. Похвала Глупості, або похвальне слово Дурості [Електронний ресурс]. – Режим доступу: // < http://www.ae-lib. org.ua/texts/erasmus_fool_ua.htm>. – Загол. з екрану. – Мова укр.
8. Жовніренко Л.П. Педагогічна система формування мотивації здорового способу життя в період античності та сьогодення / Л.П. Жовніренко // Проблеми освіти : наук.-метод. зб. / кол. авт. – К. : Інститут інноваційних технологій і змісту освіти, 2006. – Вип. 48. – С. 7 – 11.
9. Кириленко С.В. Проблема формування культури здоров’я в історії тео-ретичної думки і в сучасній практиці / С.В. Кириленко // Педагогіка і психо-логія. – 2004. – № 1. – С. 48 – 56.
10. Культура епохи європейського Відродження. «Будинок радості» Вітторино да Фельтре [Електронний ресурс]. – Режим доступу : // . – Загол. з екрану. – Мова укр.
11. Опыт самопознания Мишеля Эйкема де Монтеня [Электронный ресурс]. – Режим доступа : // < http://mirznanii.com/info/opyt-samopoznaniya-mishelya-eykema-de-montenya_231744>. – Загол. з екрану. – Мова рос.
12. Рабле Ф. Гаргантюа і Пантагрюєль : роман [для серед. та ст. шк. Віку] / Ф. Рабле ; скор. переказ з фр. та приміт. І.Г. Сидоренко. – К. : Веселка, 1990. – 246 с.
13. Чикин С.Я. Врачи – философы / С.Я. Чикин. – М. : Медицина, 1990. – 384 с.
14. Школа і педагогічна думка епохи Відродження [Електронний ресурс]. – Режим доступу : // <http://ebk.net.ua /Book/synopsis/pedagogika/part2/040.htm>. – Загол. з екрану. – Мова укр.