ЗНАЧЕННЯ МОРАЛЬНОСТІ В ПРОЦЕСІ КУЛЬТУРОТВОРЧОГО ВИХОВАННЯ ОСОБИСТОСТІ

Автор(и)

Ключові слова:

моральність, процес виховання, культуротворче виховання, особистісно орієнтоване виховання, моральні цінності.

Анотація

У статті зроблено теоретичний аналіз необхідності формування у дітей старшого дошкільного та молодшого шкільного віку моральності як основи людської культури. Проаналізовано необхідність врахування у системі сучасного інформаційного простору комплексних освітніх заходів, які у культуротворчому процесі сприятимуть вихованню дітей через чуттєву сферу. Акцентовано увагу на необхідності виокремлення проблем моральності в освітніх та соціальних заходах для повноцінного становлення особистості.

Посилання

1. Бех І. Виховання особистості : в 3 кн. / І.Д. Бех. – К. : Либідь, 2003. – Кн. 3 : Особистісно-орієнтований підхід : науково-практичні засади. – 272 с.

2. Дем’янко Н. Педагогічні ідеї О. Запорожця у сучасній початковій школі / Н. Дем’янко // Початкова школа. – 2000 – № 2. – С. 56 – 57.

3. Кириленко Т.С. Психологія: емоційна сфера особистості : навч. посіб. / Т.С. Кириленко. − К. : Либідь, 2007. − 236 с.

4. Лавриченко Н.М. Проблеми гуманістичного спрямування шкільної соціалізації : педагогічні розмисли і нотатки / Н.М. Лавриченко. – К. : Інсайт-плюс, 2006. – С. 7 – 9.

5. Леє Ж. Когда ваш ребенок сводит с ума / Ж. Леє. – М., 1990. – С. 175 – 176.

6. Лукашевич М.П. Соціалізація. Виховні механізми та технології / М.П. Лукашевич. – К. : МАУП, 1998. – 110 с.

7. Моляко В.А. Творческая конструктология (пролегомены) / В.А. Моляко. – К. : «Освита Украини», 2007. – 388 с.

8. Матвієнко О.В. Моральне виховання молодших школярів у позаурочній та позашкільній діяльності : автореф. дис. … канд. пед. наук : 13.00.01 / О.В. Матвієнко ; Нац. пед. ун-т імені М.П. Драгоманова. – К., 1999. – 20 с.

9. Педагогічна соціологія : навч. посібник / В. Болгарина, Л. Гуменюк, М. Шимановський. – Тернопіль : Підручники і посібники, 1998. – 146 с.

10. Психологічні аспекти гуманізації освіти : Книга для вчителя / за ред. Г.О. Балла. – Київ – Рівне, 1996. – 128 с.

11. Сухомлинський В.О. Духовний світ школяра / В.О. Сухомлинський // Вибр. тв. : в 5 т. – К. : Рад. школа, 1976. – Т. І. – 654 с.

12. Сухомлинська О.В. Духовно-моральне виховання дітей та молоді : загальні тенденції й індивідуальний пошук / О.В. Сухомлинська. – К. : Фонд «Добро», 2006. – С. 34 – 38.

13. Сухомлинська О.В. Педагогічний ідеал крізь призму теорії моралі / О.В. Сухомлинська // Шлях освіти. – 2008. – № 1. – С. 12 – 18.

14. Сухомлинська О.В. Цінності в історії розвитку школи в Україні: Цінності освіти і виховання : наук.-метод. зб. / за заг. ред. О.В. Сухомлинської. – К., 1997. – С. 34 – 40.

##submission.downloads##

Опубліковано

2025-04-30

Як цитувати

ДУДНИК, Н. (2025). ЗНАЧЕННЯ МОРАЛЬНОСТІ В ПРОЦЕСІ КУЛЬТУРОТВОРЧОГО ВИХОВАННЯ ОСОБИСТОСТІ. Людинознавчі студії. Серія «Педагогіка», (34), 54–65. вилучено із http://pedagogy.dspu.in.ua/index.php/pedagogy/article/view/369