ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ ЯКОСТІ ПРОФЕСІЙНОЇ ПІДГОТОВКИ МАЙБУТНІХ СОЦІАЛЬНИХ ПЕДАГОГІВ В УМОВАХ ВОЄННОГО СТАНУ
DOI:
https://doi.org/10.24919/2413-2039.16/48.3Ключові слова:
соціальний педагог, якість освіти, професійна підготовка, діти з особливими потребами, методичне забезпечення.Анотація
У статті проаналізовано процес підготовки майбутніх соціальних педагогів в умовах воєнного стану. Процес підготовки в закладах вищої освіти України відбувається більше в дистанційному форматі. Деякі університети знаходяться тимчасово переміщеними, але завжди в пошуку нових форм та методів навчання. Професійна діяльність фахівців соціальної сфери направлена на вирішення завдань соціального виховання та соціального захисту. Не всі фахівці цього профілю, зокрема соціальні педагоги здатні на належному рівні реалізувати свої функції в воєнний час. Це відображається на духовному стані та економічному розвитку. Враховуючи цей час, одним із провідних завдань закладів вищої освіти із специфічними умовами навчання є оптимізація професійної підготовки майбутніх фахівців навчальних закладів, до яких належать соціальні педагоги. Значущість соціальної роботи помітно зростає, держава потребує високо кваліфікованого фахівця. Зростання соціальної напруги в суспільстві свідчить про необхідність інноваційних змін в соціальній сфері. Важливість цієї професії наштовхує на формування фахівців з достатньо високим рівнем професійної компетентності для закладів з інклюзивною формою навчання; організацію навчально-виховного процесу в новітній українській школі мають забезпечувати спеціалісти з високим рівнем професійної підготовки, провідною складовою діяльності яких є компетентність, мобільність та вміння адаптуватися в мінливих умовах сьогодення. Однією з актуальних проблем стає процес професійної підготовки майбутніх соціальних педагогів. Фахівець в галузі соціальної роботи повинен успішно вирішувати соціальні проблеми, бути майстром своєї справи, спираючись на майстерність спілкування та співробітництво з різними категоріями населення. Професійна підготовка майбутніх соціальних педагогів у закладах вищої освіти містить формування різних аспектів комунікативної, інформаційної, технологічної взаємодії.
Посилання
Архипова С. П., Майборода Г. Я., Тютюнник О. В. Методи та технології роботи соціального педагога: навч. посіб. / Міністерство освіти і науки, молоді та спорту України. Київ: Слово, 2011. 496 с.
Безпалько О. В. Соціальна педагогіка: схеми, таблиці, коментарі: навч. посіб. / МОН України, Київський міський пед. ун-т ім. Б. Д. Грінченка. Київ: Центр учбової літератури, 2009. 207 с.
Завацька Л. М. Технології професійної діяльності соціального педагога: навч. пос. / МОН України. Київ: Слово, 2008. – 240 с.
Капська А. Й. Соціальна робота: навч. пос. / реком. МОН України. Київ: Слово, 2011. 400 с.
Мельничук І. М. Теорія і методика підготовки майбутніх соціальних працівників засобами інтерактивних технологій у вищих навчальних закладах: автореф. дис. д-ра пед. наук : 13.00.04. Тернопіль, 2011. 42 с.
Освіта України в умовах воєнного стану. Інноваційна та проєктна діяльність: Науково-методичний збірник / за загальною ред. С. М. Шкарлета. Київ-Чернівці «Букрек», 2022. 140 с.
Сорочинська В. Є. Організація роботи соціального педагога: навч. пос.: реком. МОН України / Вінниць- кий державний педагогічний університет ім. М. Коцюбинського. Київ: Кондор, 2010. 208 с.
Соціальний супровід сім’ї: навч. пос. / уклад.: Г. В. Бондаренко. 2-е вид., переробл. та доповн. –Умань: ПП Жовтий, 2011. 100 с.
Сучасні тенденції розвитку освіти й науки: проблеми та перспективи: зб. наук. праць / гол.ред. Ю. І. Колісник-Гуменюк. Вип. 10. Київ–Львів–Бережани– Кєльце, 2022. 187 с.
Фалинська З. З. Практична підготовка майбутніх соціальних педагогів у вищих навчальних закладах: дис. ... канд. пед. наук : 13.00.04. Львів, 2006. 284 с.