МУЗИЧНЕ СПРИЙНЯТТЯ ШКОЛЯРІВ НА ОСНОВІ ІНТЕГРАЦІЇ МИСТЕЦТВ

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.24919/2413-2039.16/48.12

Ключові слова:

інтеграція мистецтв, урок мистецтва, музичне сприйняття, школярі.

Анотація

У статті досліджується важливість поєднання музики з іншими мистецтвами, такими як живопис, танець і драма, з метою стимулювання інтелектуального, емоційного та творчого розвитку учнів. Підкреслюється важливість інтеграції мистецтв у навчальному процесі школяра, особливо у сфері музичного сприйняття. Цей підхід допомагає розвивати не тільки музичні навички, але й інтелектуальні та творчі здібності учнів, сприяє їх загальному розвитку та підвищує якість музичної освіти. Інтеграція цих мистецтв сприяє покращенню музичного сприйняття школярів і розвитку їх творчості. Поєднання музики з живописом, наприклад, стимулює візуальне музичне сприйняття та допомагає учням краще розуміти виразність та настрої музичних композицій. Танець може бути використаний для фізичного вираження музики, допомагаючи учням відчути ритм та мелодію через рух тіла. Драма допомагає учням відтворити емоційні аспекти музики через акторську гру та виразність. Використовуючи інтегративний підхід, уроки мистецтва стають більш цікавими та змістовними для учнів, допомагають їм розуміти музику краще та активніше розвивати творчість. У статті представлені методи інтеграції мистецтв, які свідчать про позитивний вплив інтеграції мистецтв на музичне сприйняття школярів. Учні, які беруть участь у таких інтегрованих уроках, проявляють більшу зацікавленість до музики, покращується музична техніка, збільшення творчих навичок і більш глибоке розуміння музичних творів. Цей інтегративний підхід до музичного навчання дозволяє учням бачити та відчувати музику в контексті інших мистецтв, що розширює їх розуміння і сприйняття музичного матеріалу. Крім того, це сприяє розвитку учнівської творчості, уяви, інтелектуальних навичок та сприяє їхньому загальному розвитку. Інтеграція мистецтв стимулює творчий потенціал учнів. Вона сприяє розвитку їхньої уяви, креативного мислення, інноваційних підходів до музики і розширенню їхнього художнього вираження. Інтегративне навчання сприяє формуванню учнівської творчості, їх здатності бачити зв’язки між різними мистецькими дисциплінами та створювати щось нове і унікальне.

Посилання

Аніщенко Н. В. Особливості діагностування музичного сприйняття майбутніх вчителів мистецтвознавчих предметів : монографія. Київ : Інститут обдарованої дитини, 2014. 186 с.

Бондар В. І. Теоретичні основи і технологія аналізу навчально-виховного процесу на уроці: дидактичний аспект. Київ : КДПІ, 1993. 29 с.

Костюк Г. С. Навчання і розвиток особистості. Київ : Рададянська школа, 1968. 48 с.

Мазуркевич О. Р. Моральне в естетичному. Київ : Знання УРСР, 1968, 44 с.

Моляко В. О. Психологічна готовність до творчої праці. Київ : Знання УРСР, 1989. 48 с.

Ростовський О. Я. Педагогіка музичного сприймання : навч.-метод. посібник. Київ : ІЗМН, 1997. 248 с.

Рудницька О. П. Сприйняття музики і педагогічна культура вчителя. Київ : КДПІ, 1992. 95 с.

Рудницька О. П., Свистєльнікова Т. Ю. Музично-просвітницька діяльність майбутнього вчителя : навчально-методичний посібник. Київ : КДПІ, 1993. 74 с.

Цемко М. В. Про методи вивчення сприйняття музики. Методологічні проблеми мистецтвознавства. Київ : Наукова думка, 1989. С. 106‒114.

##submission.downloads##

Опубліковано

2023-07-06