«БУТИ» ЧИ «МАТИ»: ПОЧУТТЯ СЕНСУ ЖИТТЯ ЯК ІНДИКАТОРА ДОРОСЛОСТІ

Автор(и)

Ключові слова:

сенс життя, ціннісні орієнтації, категорія «бути», категорія «мати».

Анотація

Ставлення до життя безпосередньо пов’язане з обраною системою ціннісних орієнтацій. Останні допомагають людині ствердно відповісти на питання про наявність сенсу життя та послідовно його втілювати. Загалом, наявність сенсу життя, або його відсутність, тісно пов’язані з людською екзистенцію. При цьому категорія «мати» спирається здебільшого на пошук матеріальних благ, а категорія «бути» – на розвиток зацікавлень, поглиблення знань і прагнення допомогти іншій людині. Дослідженням охоплено 125 студентів віком 21 – 26 років.

Посилання

1. Adler A. The Meaning of Life / A. Adler. – Oxford : Oxford University Press, 1986. – 276 p.

2. Bielicki E. Selected pathology problems of social adjustment and rehabilitation edagogy. Part. 1 / E. Bielicki. – Bydgoszcz : Pedagogical University in Bydgoszcz, 1983. – 124 p.

3. Bryzgalski P. A few reflections on education to values / P. Bryzgalski // Teacher in. – 1999. – N 6. – P. 12 – 13.

4. Denek K. Values and objectives of school education / K. Denek. – Poznan – Torun : Publishing house «Editor», 1994. – 173 p.

5. Dyczewski L. Polish culture in transition / L. Dyczewski. – Lublin : Scientific Society of the Catholic University of Lublin, 1995. – 310 p.

6. Gajda J. Values in human life. Truth, love, loneliness / J. Gajda. – Lublin : UMCS, 1997. – 261 p.

7. Galas M. Cultural values in the modern era / M. Galas. – Torun : Ed. PARAGRAPH, 2000. – 243 p.

8. Glaz S. Meaning of life and religion. Philosophical – psychological dimensions / S. Glaz. – Poznan : Publishing Foundation Humaniora, 2006 – 347 p.

9. Glaz S. The Meaning of Life / S. Glaz. – Cracow : Ed. WAM, 1998 – 85 p.

10. Grulkowski B. Attitudes «to be» and «to have», and the meaning of life / B. Grulkowski. – Gdańsk : GWP, 1998. – 129 p.

11. Homplewicz J. Pedagogical ethics / J. Homplewicz. – Rzeszow : Ed. WSP, 1996. – 222 p.

12. Ingarden R. Studies in Aesthetics. Vol. 3 / R. Ingarden. – Warsaw : State Publishing Institute, 1970. – 440 p.

13. Karney J.E. Psychopedagogy of work / J.E. Karney. – Warsaw : Academic Publishing House «Zak», 2007. – 449 p.

14. Kępiński A. Psychopathies / A. Kępiński. – Warsaw : National Institute of Medical Publications, 1977. – 162 p.

15. Klamut R. Goal – time – the meaning of life / R. Klamut. – Lublin : the Scholastic Society, 2002. – 181 p.

16. Kowalczyk S. Man in search of value: element of personalistic axiology / S. Kowalczyk. – Lublin : KUL, 2006. – 208 p.

17. Kunowski S. Values in the educational process / S. Kunowski. – Cracow : Impuls, 2003. – 137 p.

18. Łobocki M. Pedagogy versus values / M. Łobocki // Pedagogical contestations : materials of Section III of Congress of Teachers, ZG PTP, Publishing House «Pulse» / B. Śliwerski (ed.). – Cracow, 1993. – P. 125 – 135.

19. Marcel G. From the opposition to call / G. Marcel. – Warsaw : Publishing Institute PAX, 1965. – 317 p.

20. Marianski J. Between hope and doubt. The meaning of life in the minds of school children / J. Marianski. – Lublin : Scholastic Society, 1998. – 431 p.

21. Marianski J. Polish youth attitudes towards the meaning of life / J. Marianski // Man – value – meaning / K. Popielski (ed.). – Lublin : The Scholastic Society. – 1996. – P. 289 – 307.

22. Marianski J., Zdaniewicz W. Religious and moral values of young Poles / J. Marianski, W. Zdaniewicz. – Warsaw : Institute of Finance, 1991. – 250 p.

23. Niezgoda E., Bruzda-Krzemionka D. Sense of purpose in the lives of children and youth / E. Niezgoda, D. Bruzda-Krzemionka // Education and upbringing, 1985. – N 5. – P. 19 – 31.

24. Obuchowski K. Galaxy of needs. Psychology of human desires / K. Obuchowski. – Poznan : Zysk & Co., Poznan in, 2000. – 343 p.

25. Obuchowski K. Psychology of human desires / K. Obuchowski. – Oxford : Oxford University Press, 1983. – 298 p.

26. Ostrowska K. In search for value / K. Ostrowska. – Gdansk : GWP, 1994. – 150 p.

27. Popielski K. «Sense» and «value» of life as anthropological-psychological categories / K. Popielski // Man – an open question / K. Popielski (ed.). – Lublin : KUL, 1987. – P. 107 – 141.

28. Popielski K. Sense of the meaning of life as experienced existentially meaningful and need for development / K. Popielski // Education. Concepts – Processes – contexts. Vol. II / M. Dudzikowa, M. Czerepaniak-Walczak (ed.). – Gdansk : GWP, 2007. – P. 19 – 51.

29. Rybczynska D., Olszak-Krzyzanowska B. Axiology of social work – selected issues. A social worker versus problems and social issues / D. Rybczynska, B. Olszak-Krzyzanowska. – Warsaw : Ed. «Scholar», 1995. – 196 p.

30. Szymczak M. Polish Language Dictionary. Vol. 3 / M. Szymczak. – Oxford : Oxford University Press, 1981. – 1103 p.

31. Talarczyk M. Importance of values / M. Talarczyk // Teacher – 2004. – № 5. – P. 8 – 10.

##submission.downloads##

Опубліковано

2025-05-05

Як цитувати

ОКРАСА, М. (2025). «БУТИ» ЧИ «МАТИ»: ПОЧУТТЯ СЕНСУ ЖИТТЯ ЯК ІНДИКАТОРА ДОРОСЛОСТІ. Людинознавчі студії. Серія «Педагогіка», (34), 172–183. вилучено із http://pedagogy.dspu.in.ua/index.php/pedagogy/article/view/382