АКСІОЛОГІЧНІ ЗАСАДИ ПІДГОТОВКИ ВИХОВАТЕЛЯ ДІТЕЙ ДОШКІЛЬНОГО ВІКУ ДО ВИХОВНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ
Ключові слова:
аксіологія, аксіологічні засади, аксіологічний підхід, створення аксіологічного простору, виховний процес, майбутній вихователь дітей дошкільного віку, підготовка майбутнього вихователя дітей дошкільного віку.Анотація
Проведено аналіз аксіологічних засад підготовки вихователя дітей дошкільного віку до виховної діяльності з урахуванням методологічності сучасного наукового мислення; виокремлено основні положення, пов’язані з сучасним виховним процесом, зі створенням аксіологічного простору сучасного педагогічного університету, зі збагаченням аксіосфери, з розглядом особистості студента як активної розвивальної системи, що базується на цілісному підґрунті ціннісно-смислової сфери; розкрито підготовку майбутнього вихователя з позицій аксіологічного підходу.
Посилання
1. Антоненко Т.Л. Психологічні основи впливу ціннісно-смислової сфери на професійне становлення майбутнього фахівця / Т.Л. Антоненко // Педагогіка і психологія : вісн. НАПН України. – К. : «Педагогічна преса», 2009. – № 4 (65). – С. 26 – 36.
2. Бех І.Д. Я як джерело духовного саморозвитку особистості / І.Д. Бех // Педагогіка і психологія : вісн. НАПН України. – К. : «Педагогічна преса», 2011. – № 3 (72). – С. 5 – 16.
3. Вишневський О. Людиноцентризм як педагогічна проблема на тлі сучасних цивілізаційних процесів / О. Вишневський // Пед. думка. – 2008. – № 4. – С. 3 – 12.
4. Педагогика : учеб. пособие для студентов пед. учеб. заведений / В.А. Сластенин, И.Ф. Исаев, А.И. Мищенко, Е.Н. Шиянов. – М. : Школа-Пресс, 1997. – 512 с.
5. Педагогика : учеб. пособие для студентов пед. ин-тов / под ред. Ю.К. Бабанского. – М. : Просвещение, 1983. – 608 с.
6. Рибалко Л.С. Методолого-теоретичні засади професійно-педагогічної самореалізації майбутнього вчителя (акмеологічний аспект) : монографія / Л.С. Рибалко. – Запоріжжя : ЗДМУ, 2007. – 443 с.
7. Рубинштейн С.Л. Основы общей психологии / С.Л. Рубинштейн ; сост., авторы коментар. и послеслов. А.В. Брушлинский, К.А. Абульханова-Славская. – СПб. : Питер Ком, 1999. – 720 с.
8. Сластенин В.А. Профессионализм педагога: акмеологический контекст / В.А. Сластенин // Пед. образование и наука. – 2002. – № 4. – С. 4 – 9.
9. Цвєткова Г.Г. Проблема самовдосконалення викладача вищої школи: акмеологічний, системно-синергетичний, аксіологічний підходи / Ганна Цвєткова // Духовність особистості: методологія, теорія і практика : за матеріалами V Міжнар. наук.-практ. конф. «Особистість в духовно-моральному просторі сучасного світу». – Луганськ, 2012. – С. 167 – 178.
10. Tsvetkova A.G. The essence of professional self-cultivation of the teachers of the Humanities from the positions of the acmeological and axiological approaches / A.G. Tsvetkova // Молодой ученый. – 2013. – № 11 (58). – С. 680 – 684.