ЕКСПЕРИМЕНТАЛЬНА ПЕРЕВІРКА РЕЗУЛЬТАТИВНОСТІ МЕТОДИКИ КОМП’ЮТЕРНОГО АДАПТИВНОГО МОВНОГО ТЕСТУВАННЯ ВІДПОВІДНО ДО ВИМОГ НАТО STANAG 6001
DOI:
https://doi.org/10.24919/2413-2039.19/51.1Ключові слова:
комп’ютерне адаптивне мовне тестування, педагогічний експеримент, методика, адаптивний підхід, військова освіта, офіцер, іншомовна компетентність, лінгвістичні принципиАнотація
У статті розглядається експериментальна перевірка результативності методики комп’ютерного адаптивного мовного тестування (КАМТ) відповідно до стандарту НАТО STANAG 6001. Актуальність дослідження обумовлена необхідністю оптимізації процесу мовного тестування для забезпечення об’єктивного визначення рівня володіння іноземною мовою військовослужбовців Збройних Сил України з рецептивних видів мовленнєвої діяльності (читання та аудіювання) відповідно до вимог стандарту НАТО STANAG 6001 та швидкого оброблення результатів мовного тестування. Методика КАМТ, що передбачає адаптацію рівня складності тестових завдань залежно від відповідей тих, хто тестується, була апробована на вибірці слухачів Національного університету оборони України протягом 2023–2024 років. Результати експерименту засвідчили високий рівень валідності, достовірності та об’єктивності отриманих результатів за методикою КАМТ, що було підтверджено методами математичної статистики. З метою підтвердження гіпотези дослідження було також проведено кореляційний аналіз щодо наявності високих прямих кореляційних зв’язків між тестуванням за двома методиками – КАМТ та паперового тестування. Аналіз даних показав сильний позитивний кореляційний зв’язок між результатами читання, проведеного із використанням паперового тестування та результатами читання за допомогою методики КАМТ. У ході дослідження було виявлено низку переваг методики КАМТ, а саме: зменшення середнього часу тестування, прискорення процесу оцінювання результату тесту, контроль точності вимірювання результатів всіх учасників тестування, створення унікального тесту завдяки алгоритму підбору тестових завдань, забезпечення адаптивності алгоритму, який сприяє гнучкості і пристосуванню мовного тесту до індивідуального рівня підготовки кожного учасника тестування. Таким чином методика КАМТ є результативним інструментом оцінвання рівня мовленнєвої компетентності військовослужбовців.
Посилання
Постоленко І. С. Використання комп’ютерного тестування для контролю і оцінювання знань з англійської мови. Актуальні питання у сучасній науці. 2024. № 6 (24). С. 968–978. DOI: 10.52058/2786-6300-2024-6(24)-968-979.
Радкевич О. П. Адаптивне тестування в контексті використання електронних засобів навчання: суть, розроблення та оцінювання. Professional Pedagogics. 2023. № 1. 58–73. DOI: 10.32835/2707-3092.2023.26.58-73.
Сікора Я. Б. Створення адаптивного тесту: інструменти та технології. Наукова конференція викладачів та молодих науковців Житомирського державного університету імені Івана Франка з нагоди Днів науки: тези доп., 16–17 трав. / Житомир, 2024. C. 424–427.
Gawliczek P., Krykun V., Tarasenko N., Tyshchenko M., Shapran O. Computer Adaptive Language Testing According to NATO STANAG 6001 Requirements. Advanced Education. 2021 № 8 (17). 19–26. DOI: 10.20535/2410-8286.225018.
Hryshchuk Yu., V. Krykun. Сurrent trends in adaptive training at higher military educational institutions. Проблеми впровадження дистанційного навчання в освітньому процесі ВВНЗ та можливі шляхи їх вирішення : матеріали V міжнародної наук.-практ. конф., м. Київ: НУОУ, 21 листоп. 2022. С. 43–46. DOI: 10.36059/978-966-397-261-9/16.4.
Izadi M., Izadi M., Heidari F. The potential of an adaptive computerized dynamic assessment tutor in diagnosing and assessing learners’ listening comprehension. Educ.Inf.Technol. 2024 № 29. 3637–3661. https://doi.org/10.1007/s10639-023-11871
Sherkuziyeva N., Imamutdinovna Gabidullina F., Ahmed Abdel-Al Ibrahim K. et al. The comparative effect of computerized dynamic assessment and rater mediated assessment on EFL learners’ oral proficiency, writing performance, and test anxiety. Lang Test Asia. 2023 № 13, 15. https://doi.org/10.1186/s40468-023-00227-3
Weiss J. D, Sahin A. Computer Adaptive Testing: From Concept to Implementation (2024). Methodology in the Social Sciences Series. Guilford Publications. P. 360.