РОЗВИТОК ЕСТЕТИЧНОГО ІНТЕЛЕКТУ У МАЙБУТНІХ УЧИТЕЛІВ МУЗИЧНОГО МИСТЕЦТВА В ХОДІ ЇХ ВОКАЛЬНОЇ ПІДГОТОВКИ
DOI:
https://doi.org/10.24919/2413-2039.19/51.9Ключові слова:
естетичний інтелект, вчитель музичного мистецтва, вокальна підготовкаАнотація
У статті розкривається сутність поняття «естетичний інтелект», аналізуються шляхи формування естетичного інтелекту у майбутніх учителів музичного мистецтва в ході їх фахової підготовки, визначається потенціал вокального мистецтва у справі розвитку естетичної свідомості студента, формування здатності до пізнання навколишньої дійсності через призму краси. Естетичний інтелект розглядається як здатність розуміти, інтерпретувати та виражати почуття, викликані певним об’єктом та досвідом, готовність аналізувати естетичні характеристики предметів та явищ в ході взаємодії інтелектуальної та емоційної сфери особистості. Визначено важливість розвитку естетичного інтелекту у майбутнього педагога-музиканта, що сприятиме зростанню продуктивності його професійно-педагогічної діяльності, формуванню готовності задовольняти культурні, естетичні, інтелектуальні потреби учнів в ході їх музично-естетичного розвитку. Розглянуто засоби формування естетичного інтелекту у майбутніх педагогів в процесі їх вокальної підготовки: розвиток естетичної чутливості, уміння ідентифікувати та глибоко усвідомлювати ті естетичні переживання, які виникають в ході сприймання твору мистецтва, здатності до естетичної артикуляції вражень від сприймання вокального твору, поглиблення естетичної свідомості особистості, формування естетичної емпатійності майбутнього вчителя. Розвиткові естетичного інтелекту сприяє стимулювання емоційності сприймання творів музичного мистецтва, формування здатності переведення отриманих вражень в естетичні переживання. Важливим чинником формування естетичного інтелекту вчителя музичного мистецтва є розвиток вміння інтерпретувати результати роботи різних сенсорних систем в ході сприймання та виконання вокальних творів, перетворюючи їх у естетичні враження.
Посилання
Браун П. Естетичний інтелект: як його розвинути й використовувати в бізнесі й житті / пер. з англ. Я. Машико. Харків : ВД «Фабула», 2023. 272 с.
Волкова Н.П. Педагогіка : навч. посіб. Вид 2-ге, переробл. і допов. Київ : Академвидав, 2007. 616 с.
Кліш І. Вокальна підготовка майбутнього вчителя музичного мистецтва в навчальному процесі закладів вищої освіти України. Молодь і ринок. Дрогобицький державний педагогічний університет імені Івана Франка. 2019. Вип. 9 (176). С. 128–132. http://surl.li/ugkdwe
Коваль Л., Мороз М. Здійснення вокальної підготовки майбутнього вчителя музичного мистецтва у процесі вивчення українського пісенного фольклору. Нові технології навчання : зб. наукових праць. Державна наукова установа «Інститут модернізації змісту освіти». Київ , 2021. Вип. 95. С. 106–112.
Кудлай О., Макарчук А., Білоусова Н. Теорія множинного інтелекту Говарда Гарднера у дидактичному контексті. Наукові записки НДУ ім. М. Гоголя. Сер. Психолого-педагогічні науки. 2018. Вип. 2. С. 131–135. http://surl.li/osmpwh
Пальм Г.А. Загальна психологія : конспект лекцій. Дніпропетровськ : РВВ ДНУ, 2007. http://surl.li/wfhhzb (дата звернення: 20.09.2024).
Фіцула М.М. Педагогіка: навч. посіб. Вид. 2-ге, виправл. і допов. Київ : «Академвидав», 2006. 560 с.