SPECIFICITY OF QUALIFICATION AND SPECIALITIES OF PRESCHOOL TEACHERS IN WESTERN EUROPE
Keywords:
professional training of preschool education, integration, Europe-wide requirements and qualifications.Abstract
In the context of integration of national systems of higher education in the European educational space the issue of professional training of preschool education in line with European standards is actualized. Of special note is the study of peculiarities of awarding qualifications, training areas and specialities. The author analyzes the peculiarities of professional training of pre-school teachers in some European countries, makes a compa-rative analysis which allows identifying common and distinctive aspects that reflect the uniformity of training and the preservation of national traditions.
References
1. Луговий В.І. Педагогічна освіта в Україні: структура, функціонування, тенденції розвитку / В.І. Луговий ; за заг. ред. акад. О.Г. Мороза. – К. : МАУП, 1994. – С. 70 – 72.
2. Локшина О. Європейські концепції професійної підготовки вчителів / О. Локшина // Збірник наукових праць Уманського державного педагогічного університету. – 2011. – Ч. 2. – С. 204 – 210.
3. Мельник Н.І. Забезпечення якості дошкільної освіти в контексті аналізу професійної підготовки педагогів дошкільної освіти в країнах Західної Європи / Н.І. Мельник // Наука і освіта : педагогіка і психологія : наук. пр. журн. / Південноукр. нац. пед. університет імені К. Ушинського. – 2014. – № 10/CXXVII. – С. 135 – 140.
4. Пуховська Л.П. Професійна підготовка вчителів у Західній Європі: спільність і розбіжності : монографія / Л.П. Пуховська. – К. : Вища школа, 1997. – 179 с.
5. ACECQA for the purposes of the Education and Care Services National Law, and published in accordance with regulation 137(2)(b) of the Education and Care Services National Regulations. – Режим доступу : http://files.acecqa.gov.au/ files/national-regulations/NQF02%20Guide%20to%20ECS%20Law%20and%20Regs_ web.pdf.
6. Francesca C. Literature review Teachers’ core competences: requirements and development / Caena Francesca // Education and Training 2020 Thematic Working Group «Professional Development of Teachers». – European Commission : Lifelong learning: policies and programme School education; Comenius, April, 2011. – P. 7 – 10.
7. Oberhuemer P. The Early Childhood Education Workforce in Europe Between Divergencies and Emergencies? / Pamela Oberhuemer // International Journal of Child Care and Education Policy. – Vol. 5, No. 1. – 2011. – P. 55 – 63.