STRUCTURAL AND FUNCTIONAL MODEL OF TEACHER TRAINING TO INTRODUCE AESTETOTHERAPEUTIC MEANS IN THE JUNIOR SCHOOLCHILDREN’S SOCIAL EDUCATION

Authors

Keywords:

aestetotherapy, model, professional training, the components of the model, stages of realization of the model, objective and result of the model.

Abstract

The article analyses the scientific and pedagogical sources and singles out main components of the model of primary school teacher training to use the means of aestetotherapy for junior schoolchildren’s social education. The article highlights some researches of the specifics of constructing the model of professional future teachers training. The researcher substantiates the components of an appropriate model: aim, content, educational methods and principles, implementation stages, levels and the result of this model’s imple-mentation in the content of professional and educational training.

References

1. Будник О.Б. Теоретичні і методичні засади професійної підготовки майбутніх учителів початкових класів до соціально-педагогічної діяльності : дис. ... д-ра пед. наук : 13.00.04 / О.Б. Будник. – Житомир, 2015. – 552 с.

2. Клаус Г. Кибернетика и философия : пер. с нем. / Г. Клаус. – М. : Изд-во иностр. лит., 1963. – 531 с.

3. Кузьмина Н.В. Очерки психологии труда учителя / Н.В. Кузьміна. − Л. : Издательство Ленинградского университета, 1967. − 184 с.

4. Пирогова О.В. Моделирование в образовании / О.В. Пирогова // Инновации в образовании. – 2004. – № 5. – С. 36 – 40.

5. Хоружа Л.Л. Теоретичні засади формування етичної компетентності майбутніх учителів початкових класів : дис. … д-ра пед. наук : 13.00.04 / Л.Л. Хоружа. – К., 2004. – 365 с.

Published

2025-05-05

How to Cite

Stepura, Y. (2025). STRUCTURAL AND FUNCTIONAL MODEL OF TEACHER TRAINING TO INTRODUCE AESTETOTHERAPEUTIC MEANS IN THE JUNIOR SCHOOLCHILDREN’S SOCIAL EDUCATION. Людинознавчі студії. Серія «Педагогіка», (34), 221–227. Retrieved from http://pedagogy.dspu.in.ua/index.php/pedagogy/article/view/387