TRAINING OF TEACHERS IN IMPLEMENTATION OF ARTS PEDAGOGICAL POTENTIAL IN THEIR PROFESSIONAL ACTIVITY
Keywords:
pedagogical potential of art, non-formal art education.Abstract
The article reflects the relevant aspects of teachers’ training in using pedagogical potential of different arts in the educational process of a comprehensive school. Attention is focused on the integration of formal education with non-formal art education at peda-gogical higher education institutions. It is proved that a result of receiving non-formal arts education the participants of music, dance, literature and theater groups are able to gain experience of using didactical, developing, communi-cative and up-bringing capabilities of arts.
References
1. Галузевий стандарт вищої освіти : освітньо-професійна програма підготовки бакалавра за спец. 6.010100 «Початкове навчання» / розроб. В.І. Бондар, І.М. Шапошнікова, А.П Каніщенко та ін. ; за заг. ред. В.І. Бондаря. – К., 2006. – 140 с.
2. Огієнко О.І. Тенденції розвитку освіти дорослих у скандинавських країнах (друга половина XX століття). : дис. ... д-ра пед. наук : 13.00.01 / Олена Іванівна Огієнко ; Ін-т пед. освіти і освіти дорослих АПН України. – К., 2009.
3. Отич О.М. Мистецтво у системі розвитку творчої індивідуальності майбутнього педагога професійного навчання: теоретичний і методичний аспекти : монографія / О.М. Отич ; за наук. ред. І.А. Зязюна. – Чернівці : Зелена Буковина, 2009. – 752 с.
4. Сулаєва Н.В. Неформальна мистецька освіта майбутніх учителів у художньо-творчих колективах : дис. … д-ра пед. наук : 13.00.04 – теорія і методика професійної освіти / Наталія Вікторівна Сулаєва. – К., 2014. – 591 с.
5. Сулаєва Н.В. Підготовка вчителя в педагогічному просторі неформальної мистецької освіти : монографія [Текст] / Наталія Сулаєва. – Полтава : ПНПУ імені В.Г. Короленка, 2013. – 408 с.
6. Тищенко С.П. Саморегуляція / С.П. Тищенко // Енциклопедія освіти / [гол. ред. В.Г. Кремень]. – К., 2008. – С. 800 – 802.