PROSPECTS OF INTRODUCTION OF THE LONG-DISTANCE METHODS OF TEACHING FOR STUDENTS OF A CORRESPONDENCE COURSE OF THE FACULTY OF PHARMACY OF O. BOGOMOLETS NATIONAL MEDICAL UNIVERSITY
Keywords:
training of pharmacists, correspondence course, long-distance methods of teaching, «mixed learning».Abstract
The modern state of training of future pharmacists is considered in the article. The analysis of advantages and disadvantages of long-distance learning is carried out. The actuality, necessity and expediency of the use of technologies of long-distance learning on the Faculty of Pharmacy of the correspondence course are determined. The model of the «mixed learning» is examined.
References
1. Наказ міністерства освіти і науки України № 466 від 25.04.2013 «Про затвердження Положення про дистанційне навчання» // http://zakon4.rada. gov.ua/laws/show/z0703-13.
2. Ніженковська І.В., Глушаченко О.О., Головченко О.І. Особливості самостійної роботи майбутніх провізорів с дисципліни «Органічна хімія» в умовах болонської системи / І.В. Ніженковська, О.О. Глушаченко, О.І. Головченко // Медична освіта. – 2011. – № 4. – С. 53 – 57.
3. Рафальска О.О. Технологія змішаного навчання як інновація дистанційної освіти / О.О. Рафальска // Науковий журнал «Комп’ютерно-інтегровані технології: освіта, наука, виробництво». – Луцьк, 2013. – Випуск № 11. – С. 128 – 133.
4. Капустин Ю.И. Педагогические и организационные условия эффективного сочетания очного обучения и применения технологий дистанционного образования: автореф. дис. на соискание науч. степеня доктора пед. наук : спец. 13.00.02 – «Содержание и методика преподавания» / Ю.И. Капустин. – М., 2007. – 45 с.
5. Arbaugh, J.B. A review of research on online and blended learning in the management disciplines : 1994 – 2009 / J.B. Arbaugh, А. Desai, В. Rau, B.S. Sridhar // Organization Management Journal. – 2010. – № 7. – P. 39 – 55
6. Moore, M.G. Theory of Transactional Distance / M.G. Moore // Theoretical Principles of Distance Education, edited by Desmond Keegan. – New York : Routledge, 2000. – P. 22 – 39.