MOTIVATION AS AN INTEGRAL PART OF TEACHING PEDAGOGICAL STUDENTS FOREIGN LANGUAGES IN AUSTRIA

Authors

  • Oksana Pavlishak
  • Oksana Hutyriak

Keywords:

foreign communication, methods and forms of teaching, motivation, individualization, foreign language.

Abstract

The article deals with the analysis of teaching pedagogical students foreign communication and developing their motivation in Austria. The efficiency of different methods, forms and means using in teaching foreign languages for development strong motivation has been proved. The peculiarities of motivation development at foreign language lessons are displayed.

References

1. Берман И.М. Методика обучения английскому языку в неязыковых вузах / И.М. Берман. – М. : Высшая школа, 1970. − С. 133.

2. Загальноєвропейські рекомендації з мовної освіти: вивчення, викладання, оцінювання / наук. ред. укр. вид. С.Ю. Ніколаєва. – К. : Ленвіт, 2003. – 273 с.

3. Кусько К.Ф. Лінгвістика тексту за фахом / К.Ф. Кусько // Лінгво-дидактична організація навчального процесу з іноземних мов у вузі : колективна монографія. – Львів : «Світ», 1996. − С. 13.

4. Семенчук Ю.О. Вивчення термінологічної лексики у курсі ділової англійської мови / Ю.О. Семенчук // Іноземні мови. – 2003. − № 3. – С. 29 – 32.

5. Karin Lauermann. Sozialpädagogische Berufsbildung / Karin Lauermann. – Innsbruck-Wien : Studien Verlag, 1998. – 251 s.

6. Horst Küppers. Neue Formen der Erzieherausbildung. Projekte- Planspiele-Berufsperspektiven, Herausgegeben von Peter Thiesen / Horst Küppers. – Weinheim und Basel : Beltz Verlag, 1993. – S. 11 – 28.

7. Lauermann K. Sozialpädagogik im Aufbruch / K. Lauermann, M. Lindermayr. – Wien, 1998 – 231 s.

8. Lauermann K. Sozialpädagogik in Oesterreich. Perspektiven in Theorie und Praxis / Karin Lauermann, Gerald Knapp. – Mohorjeva Verlag, 2003. – 503 s.

Published

2025-05-06

How to Cite

Pavlishak, O., & Hutyriak, O. (2025). MOTIVATION AS AN INTEGRAL PART OF TEACHING PEDAGOGICAL STUDENTS FOREIGN LANGUAGES IN AUSTRIA. Людинознавчі студії. Серія «Педагогіка», (33), 121–129. Retrieved from http://pedagogy.dspu.in.ua/index.php/pedagogy/article/view/406