СУБ’ЄКТНО-ПРОФЕСІЙНА ПОЗИЦІЯ ПЕДАГОГА: СУТНІСТЬ, СТРУКТУРА

Автор(и)

  • Марія Шиманчик
  • Тетяна Ковальчук

Ключові слова:

суб’єктно-професійна позиція педагога, ціннісно-мотиваційний компонент, змістовно-діяльнісний компонент, особистісний компонент, суб’єктна активність особистості.

Анотація

У статті розкривається авторський підхід до визначення сутності суб’єктно-професійної позиції педагога як інтегративної якісної характеристики особистості. Обґрунтовується структура суб’єктно-професійної позиції педагога, що охоплює єдність трьох взаємопов’язаних компонентів – ціннісно-мотиваційного, змістовно-діяльнісного, особистісного, розкриваються елементи кожного з них.

Посилання

1. Абульханова-Славская К.А. Стратегия жизни / К.А. Абульханова-Славская. – М. : Мысль, 1991. – 299 с.

2. Архипова О.В. Философско-культурные основания образования в течение жизни: постнеклассический контекст [Электронный ресурс] / О.В. Архипова // Непрерывное образование: XXI век. – 2013. – №1. – Режим доступа : http://lll21.petrsu.ru/journal/article.php?id=1942.

3. Братусь Б.С. Нравственное сознание личности (Психологическое исследование) / Б.С. Братусь. – М. : Знание, 1985. – 64 с.

4. Выготский Л.С. Психология развития как феномен культуры: избран. психол. труды под ред. М.Г. Ярошевкого / Л.С. Выготский. – Москва – Воронеж : МОДЭК, 1996. – 512 с.

5. Деркач А.А. Акмеология : учебное пособие / А.А. Деркач, В.Г. Зазыкин. – СПб. : Питер, 2003. – 256 с.

6. Зейгарник Б.В. Очерки по психологии аномального развития личности / Б.В. Зейгарник, Б.С. Братусь. – М. : Изд-во Моск. ун-та, 1980. – 169 с.

7. Каган М.С. Философская теория ценностей / М.С. Каган. – СПб. : ТОО ТК «Петрополис», 1997. – 205 с.

8. Колесникова И.А. Культура непрерывного образования: к обоснованию понятия [Электронный ресурс] / И.А. Колеснокова // Непрерывное образование: XXI век. – 2014. – № 1. – Режим доступа : http://lll21.petrsu.ru/journal/ article.php?id=2261.

9. Кувакин В.А. Не дай себя обмануть : учебное пособие для студентов гуманитарных, естественных и инженерных факультетов вузов и колледжей / В.А. Кувакин. – М. : Академический Проект, 2007. – 100 с.

10. Моросанова В.И. Психология саморегуляции человека : учебное пособие / В.И. Моросанова. – М. : НПФ «Смысл», 2007. – 308 с.

11. Петровский В.А. Психология неадаптивной активности / В.А. Петровский. – М. : ТОО «Горбунок», 1992. – 224 с.

12. Теплов Б.М. Избранные труды : в 2-х т. / Б.М. Теплов. – М. : Педагогика, 1985. – Т. 1. – 328 с.

13. Фромм Э. Бегство от свободы. Человек для себя / Э. Фромм. – М. : АСТ, 2006. – 571 с.

##submission.downloads##

Опубліковано

2025-05-06

Як цитувати

Шиманчик, М., & Ковальчук, Т. (2025). СУБ’ЄКТНО-ПРОФЕСІЙНА ПОЗИЦІЯ ПЕДАГОГА: СУТНІСТЬ, СТРУКТУРА. Людинознавчі студії. Серія «Педагогіка», (33), 242–251. вилучено із http://pedagogy.dspu.in.ua/index.php/pedagogy/article/view/421