ФОРМИ ПІДГОТОВКИ ФАХІВЦІВ ДОШКІЛЬНОЇ ОСВІТИ В УКРАЇНІ (початок ХХ ст.)

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.24919/2313-2094.5/37.102646

Ключові слова:

суспільне дошкільне виховання, підготовка фахівців дошкільної освіти, дошкільної педагогічна освіта, форми підготовки пе-дагогічних працівників

Анотація

У статті доведено, що система підготовки фахівців дошкільної освіти, що зародилася на поч. ХХ ст., передбачала різнорівневу освіту та відповідні їй кваліфікації; висвітлено основні форми освіти майбут-ніх педагогічних працівників дошкільних установ (вчительські семінарії, Школи нянь, Фребелівський педагогічний інститут, консультування, фре-белівські курси, семінари, Інститути народної освіти, Вищі трирічні пе-дагогічні курси, міжрайонні курси та ін.); акцентовано увагу на ролі освітніх благодійних товариств та діяльності державних органів осві-ти у забезпеченні дошкільної галузі педагогічними кадрами.

Посилання

Абрамсон С. Дошкільне виховання на Україні до 1917 р. / С. Абрамсон // За комуністичне виховання дошкільника. – 1940. – № 12. – С. 1–10.

Артемова Л. Історія педагогіки України : підручник / Л.В. Артемо-ва. – К. : Либідь, 2006. – 424 с.

Бондар О. Підготовка дошкільних працівників в УСРР у 20-х – на по-чатку 30-х рр. ХХ ст. / Олександра Владиславівна Бондар // Наукові праці Ми-колаївського гуманітарного університету ім. Петра Могили. Серія «Історія». – Вип. 19. – Т. 32. – Миколаїв, 2004. – С. 39–43.

Гарань Н. Перші заклади суспільного дошкільного виховання в Україні (друга половина ХІХ – початок ХХ століття) / Н. Гарань // Гуманізація навчально-виховного процесу : збірник наукових праць. – Спецвипуск 4. – Частина 1. – Словʼянськ, 2010. – С. 53–59.

Дошкільна освіта: історія і сьогодення : довідник / [упоряд. Л.В. Лох-вицька]. – Тернопіль : Мандрівець, 2011. – 208 с.

Історія виховання. Том 2 : Від ХІХ ст. до наших днів / В. Кемінь, О. Квас, О. Невмержицька. – Дрогобич : Редакційно-видавничий відділ ДДПУ імені Івана Франка, 2013. – 196 с.

Калічак Ю. Створення нових типів дошкільних навчальних закладів як результат співпраці Софії Русової й Аркадія Животка / Ю. Калічак // Лю-динознавчі студії : зб. наук. пр. Дрогобицького державного педагогічного уні-верситету імені Івана Франка / ред. кол. Н. Скотна (гол. ред.), М. Чепіль (ред. розділу) та ін. – Дрогобич : Видавничий відділ ДДПУ імені Івана Франка, 2014. – Вип. 29 (2). Педагогіка. – С. 83–93.

Квасецька Я. Професійна підготовка вихователів дошкільних установ у педагогічних навчальних закладах на західноукраїнських землях (остання третина ХІХ – перша половина ХХ століття) : автореф. дис. ... канд. пед. наук : 13.00.04 / Я.А. Квасецька ; НАПН України Ін-т пед. освіти і освіти дорослих. – К., 2016. – 20 с.

Онофрійчук Л. Підготовка фахівців дошкільної освіти: історичний ас-пект / Л.О. Онофрійчук // Педагогічний дискурс. – 2008. – Вип. 3. – С. 149–153.

Пісоцька Л. Історичний аспект управління розвитком дошкільної ос-віти в Україні (кінець XIX – поч. XX ст.) / Леоніда Станіславівна Пісоцька // Дошкільна освіта. – 2004. – № 3 (5). – С. 14–20.

Слободянюк Т. Становлення та розвиток професійної підготовки фа-хівців з дошкільного виховання в Україні (кінець ХIХ – початок ХХ століття) : автореф. дис. … канд. пед. наук : 13.00.01 / Т.Б. Слободянюк. – К., 2000. – 25 с.

Улюкаєва І. Історія дошкільної педагогіки : підручник / І.Г. Улюкаєва. – К. : Видавничий дім «Слово», 2016. – 424 с.

Улюкаєва І. Суспільне дошкільне виховання і підготовка педагогіч-них кадрів у роки УНР (1917 – 1919 рр.) / І.Г. Улюкаєва // Дошкільне вихова-ння. – 1994. – № 1. – С. 12–13.

Чепіль М. Теорія і практика формування національної свідомості дітей та молоді Галичини (друга половина ХІХ – перша третина ХХ ст.) : моногра-фія / М.М. Чепіль. – Дрогобич : Відродження, 2001. – 503 с.

##submission.downloads##

Опубліковано

2021-02-24