ПРОБЛЕМИ ТА НАПРЯМИ МОДЕРНІЗАЦІЇ ВІТЧИЗНЯНОЇ ВИЩОЇ ОСВІТИ

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.24919/2313-2094.5/37.102617

Ключові слова:

модернізація, вища освіта, вищі навчальні заклади, науково-педагогічні працівники, студенти.

Анотація

Сучасна інноваційна економіка, заснована на високих технологіях й інтелектуальній праці, вимагає фахівців з різним рівнем компетентності, підготовка яких здійснюється у межах ступеневої вищої освіти. У статті на основі статистичних даних здійснена спроба аналізу сучасного стану й актуальних проблем вітчизняної вищої школи, яка зазнала системних структурних змін. Визначена низка передумов і пріоритетних напрямів модернізації системи вищої освіти, яка має відповісти на виклики часу та стати ефективним ресурсом сталого економічного розвитку України.

Посилання

1. Ашиток Н. Проблеми інклюзивної освіти в Україні / Н. Ашиток // Людинознавчі студії : збірник наукових праць Дрогобицького державного педагогічного університету імені Івана Франка. Серія «Педагогіка» / ред. кол. М. Чепіль (головний редактор) та ін. – Дрогобич : Видавничий відділ ДДПУ імені Івана Франка, 2015. – Вип. 1/33. – С. 4–11.

2. Вища освіта України [Електронний ресурс] / Центр міжнародних проектів НДІ прикладних інформаційних технологій «Євро Освіта». – Режим доступу : http://www.euroosvita.net/prog/print.php/prog/print.

3. Державна служба статистики України : Вищі навчальні заклади [Електронний ресурс]. – Режим доступу : http://www.ukrstat.gov.ua/operativ/operativ 2005/osv_rik/osv_u/vuz_u.html.

4. Зарплата українських вчителів – одна з найнижчих у світі [Електронний ресурс]. – Режим доступу : http://www.unian.ua/society/838832-zarplata-ukra jinskih-vchiteliv-odna-z-naynijchih-u-sviti.html.

5. Макаренко А.Ю. Кадровий аспект проблеми формування ІКТ-компетентності викладачів вищих навчальних закладів / А.Ю. Макаренко // Наукова скарбниця освіти Донеччини. – 2013. – № 1 (14). – С. 82–88.

##submission.downloads##

Опубліковано

2025-04-25

Як цитувати

ОРШАНСЬКИЙ, Л., & ІВАХ, С. (2025). ПРОБЛЕМИ ТА НАПРЯМИ МОДЕРНІЗАЦІЇ ВІТЧИЗНЯНОЇ ВИЩОЇ ОСВІТИ. Людинознавчі студії. Серія «Педагогіка», (37), 118–128. https://doi.org/10.24919/2313-2094.5/37.102617