THE PROBLEM OF DEFINING LEVELS OF CONSUMPTION CULTURE WITH OLDER SENIOR PRESCHOOL CHILDREN

Authors

Keywords:

economic education, culture consumption, criteria and indi-cators, preschool children

Abstract

The article is devoted to the study of actual problems of pre-school education – education of consumption culture with preschool children. The author offers criteria and objectives to determine the components of the training bases of culture consumption in preschool children. The content of the diagnostic survey is defined, a quantita-tive and qualitative analysis of the levels of consumption culture with senior preschoolers is presented.

References

Богуш А. Мовленнєво-ігрова діяльність дошкільників: мовленнєві ігри, ситуації, вправи / А. Богуш, Н. Луцан. – К. : Вид. Дім «Слово», 2008. – 256 с.

Григоренко Г. Виховуємо раціонального споживача / Галина Григо-ренко, Раїса Жадан // Дошкільне виховання. – 2012. – № 1. – С. 16 – 19.

Демченко О.П. Виховні ситуації в особистісно зорієнтованому прос-торі початкової школи : монографія / О.П. Демченко. – К. : Видавничий Дім «Слово», 2014. – 416 с.

Іванчук С.А. До проблеми визначення методологічних основ вихова-ння культури споживання у дітей старшого дошкільного віку / С.А. Іванчук // Психолого-педагогічні проблеми сільської школи : збірник наукових праць Уман-ського державного пед. університету імені Павла Тичини / ред. кол. : Н.С. Побір-ченко та ін. – Умань : ФОП Жовтий О.О., 2014. – Випуск № 48. – 320 с.

Немов Р.С. Психология : учеб. для студ. пед. вузов : в 3 кн. / Р.С. Не-мов. – 3-е изд. – М. : Гуманит. изд. центр ВЛАДОС, 1999. – Кн. 3 : Психо-диагностика. Введение в научное психологическое исследование с элементами математической статистики. – 632 с.

Published

2021-02-25