ОСОБЛИВОСТІ ПІДТРИМКИ Й ФУНКЦІОНУВАННЯ МАЛИХ ШКІЛ ПОЛЬЩІ

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.24919/2313-2094.5/37.102636

Ключові слова:

малочисельна школа, мала школа, громадські організації, волонтерство, підготовка педагогічних кадрів, «Едукатор», «Федерація освітніх ініціатив», «Центр громадянської освіти» та ін.

Анотація

У статті проаналізовано польський досвід збереження та функціонування малих шкіл, доведено, що реформи шкільної освіти, у тому числі малочисельної школи, у другій половині ХХ ст. у Польщі передбачали створення різноманітних проектів, волонтерство тощо; акцентовано увагу на ролі громадських організацій та діяльності державних органів освіти Польщі у підтримці та функціонуванні малих (малочисельних) шкіл; проаналізовано діяльність громадських організацій «Едукатор», «Федерації освітніх ініціатив» та ін.

Посилання

1. Барлуґ К. Права дитини на освіту та реабілітацію у законодавчих документах Польщі та їх практична реалізація / К. Барлуґ // Людинознавчі студії : зб. наук. пр. Дрогобицького державного педагогічного університету імені Івана Франка / ред. кол. М. Чепіль (гол. ред.) та ін. – Дрогобич : Видавничий відділ ДДПУ імені Івана Франка, 2016. – Вип. 3/35. – С. 11–21.

2. Касярум Н. Теоретико-методичні засади забезпечення навчально-виховного процесу в сільській малокомплектній школі : навчально-методичний посібник / Н.В. Касярум, В.М. Король, А.І. Кузьмінський та ін. – Черкаси : Вид-во ЧНУ ім. Б. Хмельницького, 2006. – 178 с.

3. Клочко Н. Початок шкільної освіти в країнах зарубіжжя (ХХ ст.) : посібник до спецсемінару «Формування готовності дитини до школи» / Н. Клочко. – Вінниця : ВДПУ, 2010. – 44 с.

4. Мелешко В. Управління розвитком сільської малочисельної школи : посібник / В.В. Мелешко. – К. : Педагогічна думка, 2013. – 104 с.

5. Прокопів Л. Модернізація малочисельної школи на селі: проблеми і перспективи / Л. Прокопів // Людинознавчі студії : зб. наук. пр. Дрогобицького державного педагогічного університету імені Івана Франка / ред. кол. Н. Скотна (гол. ред.), М. Чепіль (ред. розділу) та ін. – Дрогобич : Видавничий відділ ДДПУ імені Івана Франка, 2014. – Вип. 29. Частина друга. Педагогіка. – С. 141–149.

6. Стасюк Л. Становлення і розвиток екологічного виховання молодших школярів у сільських малокомплектних школах Західної України (середина ХХ ст. – поч. ХХІ ст.) : автореф. дис. ... канд. пед. наук : 13.00.01 / Л.П. Стасюк ; Житомир. держ. ун-т ім. І. Франка. – Житомир, 2013. – 20 c.

7. Школа – центр активності громади: узагальнення адаптованого польського досвіду збереження освітніх послуг у сільській місцевості : матеріали Всеукр. науково-практичного семінару / ред. колегія: О.М. Дрепіна, О.В. Переходченко, В.В. Щербаченко. – Луганськ : СПД Рєзніков В.С., 2011. – 268 с.

8. Шубак Г. Специфіка організації процесу навчання в сільських малокомплектних школах різних типів і структур / Г. Шубак // Молодь і ринок. – 2014. – № 8 (115). – С. 108–114.

9. Centrum Edukacji Obywatelskiej [Elektroniczne źródło]. – Dostęp : https:// glowna.ceo.org.pl/.

10. Federacja Inicjatyw Oświatowych [Elektroniczne źródło]. – Dostęp : http:// www.rusnauka.com.fio.org.pl/.

11. Glόwne uwarunkowania współpracy samorządów i organizacji [Elektroniczne źródło]. – Dostęp : ...www.ekonomiaspoleczna.pl/.../ekonomiaspoleczna.../2009.1.

12. Pęczkowski R. Małe szkoły w systemie edukacji konieczność, problem czy szansa / R. Pęczkowski [Elektroniczne źródło]. – Dostęp : https://www.pulib. sk/web/.../dokument/.../Peczkowski.pdf. – S. 174–192.

13. Społeczno-Oświatowe Stowarzyszenie Pomocy Pokrzywdzonym i Niepełno-sprawnym «Edukator» w Łomży [Elektroniczne źródło]. – Dostęp : http://www. sosedukator.pl/.

14. Z Małej Szkoły w Wielki Świat [Elektroniczne źródło]. – Dostęp : http:// malaszkola.pl.

##submission.downloads##

Опубліковано

2025-04-25

Як цитувати

ПРОКОПІВ, Л. (2025). ОСОБЛИВОСТІ ПІДТРИМКИ Й ФУНКЦІОНУВАННЯ МАЛИХ ШКІЛ ПОЛЬЩІ. Людинознавчі студії. Серія «Педагогіка», (37), 145–155. https://doi.org/10.24919/2313-2094.5/37.102636