ЗАСОБИ ОПТИМІЗАЦІЇ ЗАСВОЄННЯ МАЙБУТНІМИ ПЕДАГОГАМИ ТЕОРЕТИЧНИХ ЗНАНЬ У ПРОЦЕСІ ВИВЧЕННЯ ФАХОВИХ ДИСЦИПЛІН

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.24919/2313-2094.4/36.98543

Ключові слова:

систематизація навчального матеріалу, класифікація, алгоритмізація, логічні прийоми мислення, структурно-семантична схема, модеративні семінари.

Анотація

Проаналізовано проблему професійно-методичної підготовки майбутніх педагогів, розкрито окремі засоби оптимізації засвоєння студентами теоретичних знань у процесі вивчення фахових дисциплін: дошкільної лінгводидактики і теорії та методики логіко-математичного розвитку дітей; представлені результати локального експериментального дослідження. На конкретних прикладах охарактеризовано методи і способи опрацювання та упорядкування студентами навчального матеріалу за допомогою логічних прийомів мислення: аналізу, систематизації, узагальнення, схематизації, алгоритмізації.

Посилання

1. Ашиток Н. Компетентнісний підхід як методологія професійної підготовки фахівців у вищій школі / Н. Ашиток // Людинознавчі студії : збірник наукових праць Дрогобицького державного педагогічного університету імені Івана Франка. Серія «Педагогіка». – Дрогобич, 2016. – Випуск 3/35. – С. 4 – 10.

2. Бабанский Ю.К. Оптимизация процесса обучения. Общедидактический аспект / Ю.К. Бабанский. – М., 1983. – С. 124 –176.

3. Гавриш Н.В. Орієнтація на розвиток суб’єктності студента у процесі підготовки професійно компетентних фахівців з дошкільної освіти / Н.В. Гавриш, О.Г. Сущенко // Педагогічні науки : зб. наук. пр. Бердян. держ. пед. ун-ту. – Бердянськ : БДПУ, 2007. – № 3. – С. 44 – 49.

4. Гавриш Н. Осердечення змісту професійної підготовки як чинник особистісно-професійного зростання майбутніх педагогів дошкільної освіти / Н. Гавриш, Х. Барна, О. Половіна // Science and Education a New Dimension. Pedagogy and Psychology. – Budapest, 2016. – Issue: 93. – IV (45). – С. 42 – 46.

5. Давыдов В.В. Виды обобщения в обучении / В.В. Давыдов. – М. : Педагогическое общество России, 2000. – 480 с.

6. Інноваційні технології навчання і виховання : навчальна програма для студентів денної та заочної форм навчання ОКР «Магістр» спеціальності «Початкове навчання» / укладачі : Г.С. Тарасенко, О.А. Голюк. – Вінниця : ВДПУ, 2010. – 108 с.

7. Косма П.В. Мышление учащихся младшего школьного возраста / П.В. Косма. – К. : Радянська школа, 1968. – 268 c.

8. Малихіна С.В. Ієрархічно-рівнева модель дидактичної інтенсифікації навчальної діяльності студентів та її функціонально-структурні компоненти та блоки / С.В. Малихіна // Молодий вчений. – 2015. – № 12 (27). – Ч. 3. – С. 151 –155.

9. Менчинская Н.А. Мышление в процессе обучения / Н.А. Менчинская // Исследования мышления в советской психологи. – М., 1966. – C. 349 – 387.

10. Пасічник І.Д. Психологія поетапного формування операційних структур систематизації / І.Д. Пасічник. – Острог : Острозька Академія, 1997. – 216 с.

11. Пасічник І.Д. Систематизація в контексті психології мислення / І.Д. Пасічник. – К. : Наукова думка, 1997. – С. 34 – 39.

12. Piaget J. The Psychology of Intelligence (Translator D.E. Berlyne – Translator. Publisher: Routledge) / J. Piaget // Place of publication. – London, 2001. – 202 p.

13. Семенова Н.В. Развитие речи-рассуждения у детей старшего дошкольного возраста : монография / Н.В. Семенова, Л.Г. Шадрина. – М. : Флинта, 2013. – 140 с.

14. Смирнов А.А. Избранные психологические труды / А.А. Смирнов. – М. : Педагогика, 1987. – Т. 2. – 339 с.

15. Стойлова Л.П. Теоретические основы формирования элементарных математических представлений у дошкольников. Курс лекций для студентов дошкольных отделений педагогических колледжей и вузов / Л.П. Стойлова, Н.И. Фрейлах. – М. : Московское городское педагогическое общество, 1998. – С. 7 – 11.

##submission.downloads##

Опубліковано

2025-04-25

Як цитувати

ГАВРИШ, Н., & БРЕЖНЄВА, О. (2025). ЗАСОБИ ОПТИМІЗАЦІЇ ЗАСВОЄННЯ МАЙБУТНІМИ ПЕДАГОГАМИ ТЕОРЕТИЧНИХ ЗНАНЬ У ПРОЦЕСІ ВИВЧЕННЯ ФАХОВИХ ДИСЦИПЛІН. Людинознавчі студії. Серія «Педагогіка», (36), 44–53. https://doi.org/10.24919/2313-2094.4/36.98543