ІНТЕГРАЦІЯ ІНФОМЕДІЙНОЇ ГРАМОТНОСТІ В ПРОГРАМУ ПІДГОТОВКИ МАЙБУТНІХ ОФІЦЕРІВ НАЦІОНАЛЬНОЇ ГВАРДІЇ УКРАЇНИ

Автор(и)

  • Олена ІЛЬЧЕНКО Національна академія Національної гвардії України

DOI:

https://doi.org/10.24919/2413-2039.12/44.11

Ключові слова:

інфомедійна грамотність, медіаграмотність, офіцер Національної гвардії України

Анотація

Стаття присвячена проблемам інтегрування інфомедійної грамотності в програ- му підготовки майбутніх офіцерів Національної гвардії України. У час інформаційно-психологічних викликів ця тема набула особливо гострої актуальності для України. На прикладі змін, внесених до освітнього простору курсантів Національної академії Національної гвардії України, розглянуто шляхи інтегрування основ медіаграмотності в освітні програми, сформульовано мету курсу і репре- зентовано проєкт програми «Основи медіаграмотності», запропоновано приклади вправ. Авторка цієї статті вбачає такі шляхи інтеграції інфомедійної грамотності в освітньо- професійну програму підготовки майбутніх офіцерів Національної гвардії України: 1) впровад- ження окремого курсу; 2) запуск онлайн-курсу або мотивація здобувачів вищої освіти проходити наявні; 3) організація гуртка; 4) включення окремих тем / змістових модулів / блоків змістових модулів до дисциплін, що є в програмі; 5) введення окремих вправ, що сприятимуть розвитку кри- тичного аналізу медіаконтенту, у план занять із дисциплін суспільно-гуманітарного циклу. Програма курсу з медіаграмотності передбачає інтеграцію таких основних тем: 1) роль медіа в житті сучасної людини; 2) традиційні медіа; 3) редакційна політика; 4) соціальні медіа; 5) дезінформація та медіаманіпуляція. Підсумкове заняття пропонується проводити у формі репрезентації курсантами фінальних індивідуальних проєктів. У цій розвідці запропоновано приклади вправ і завдань, спрямованих на вивчення і самоаналіз медіапростору курсантів, на розвиток новинної грамотності, на ознайомлення із приватними медіа та впливом їх власників на інформаційний медіапростір, на виявлення медіаманіпуляцій. Ці вправи варто сприймати лише як «правила гри», добираючи контент з англомовних, фран- комовних і т. д. сайтів за темою заняття, в яке буде інтегровано ту чи ту вправу.

Посилання

Збірник статей Сьомої міжнародної науково-методичної конференції «Сучасний простір медіаграмотності та перспективи його розвитку» / за ред. В. Іванова, О. Волошенюк. Київ : Центр Вільної Преси, Академія української преси, 2019. 435 с.

Збірник статей Шостої міжнародної науково-методичної конференції «Практична медіаграмотність: міжнародний досвід та українські перспективи» / за ред. В. Іванова, О. Волошенюк. Київ : Центр вільної преси, Академія української преси, 2018. 244 с. URL: https://www.aup.com.ua/uploads/Zbirnyk_statey_AUP2018.pdf.

Ільченко О.А. Медіаграмотність у суспільно-гуманітарному циклі дисциплін освітньо-професійної програми підготовки здобувачів вищої освіти. Pedagogical and psychological sciences: regularities and development trends: Collective monograph. Riga, Latvia : “Baltija Publishing”, 2020. Р. 104–118. DOI https://doi.org/10.30525/978-9934-26-023-0-7. URL: https://cutt.ly/2xfxqAQ.

Матеріали Міжнародної науково-практичної Інтернет-конференції «Медіаосвіта – пріоритетний напрям в освіті ХХІ століття: проблеми, досягнення і перспективи» (25–27 жовтня 2013 року) / за заг. ред. канд. пед. наук Л.Д. Покроєвої. Харків : Харківська академія неперервної освіти, 2013. 268 с.

Медіаграмотність на уроках суспільних дисциплін : посібник для вчителя / за ред. В. Іванова, О. Волошенюк, О. Мокрогуза. Київ : Центр вільної преси, Академія української преси, 2016. 201 с. URL: https://www.slideshare.net/mobile/ssuser9b9413/ss-63773058.

##submission.downloads##

Опубліковано

2021-07-19