ОСОБЛИВОСТІ ВИКЛАДАННЯ ШИРОКОГО ЧИТАННЯ НА УРОЦІ АНГЛІЙСЬКОЇ МОВИ ДЛЯ МОРЯКІВ
DOI:
https://doi.org/10.24919/2413-2039.12/44.19Ключові слова:
екстенсивне читання, англійська мова, морський, навчальний процес, автентичні текстиАнотація
У статті розглядаються основні та актуальні особливості викладання екстен- сивного читання на занятті англійської мови для моряків. Перераховано основні специфічні завдання під час вивчення морської англійської мови: методичні; пізнавальні; практичні. Визначено принципи навчання читання з Модельного курсу 3.17 «Морська англійська мова», а саме: мотивація, різноманітність жанрів для читання; задоволення інтересів та цінностей студентів морської галузі; врахування рівня мови студентів для виконання завдань з екстенсивного читання. Визначено мету екстенсивного читання «Морської англійської мови» – заохотити інтерес студентів, прищепити бажання до читання великих, автентич- них текстів, що включають чотири мовні навички: читання, письмо, аудіювання, говоріння. Цілеспрямована робота над певними мовними явищами не має проводитися, оскільки основ- ною метою екстенсивного читання є заохочення процесу читання довших текстів із певним сюжетом, відтворення певних реалій, пов’язаних із морем та роботою на морі, а також роз- виток інтересу до читання нетехнічних текстів на морські теми. Згадано основні переваги екстенсивного читання: використання на занятті «великого обсягу інформації»; підвищення загальної мовної компетентності студентів; закріплення раніше вивчених лексичних одиниць; вдосконалення письмової мови: мотивація студентів морської сфери до читання; закріплення раніше вивчених мовних понять, умінь та навичок; підвищення впевненості при читанні великих обсягів тексту; розвиток навичок передбачення подій. Запропоновано завдання для розуміння текстів та їх аналізу: Обговорення, Перевірка розуміння, Обговорення – Що ви думаєте?, Альтернативні дії / план. Перелічено основні вимоги до оцінювання студентів під час заняття екстенсивного читання англійських текстів морської тематики: доречність, грамотність, точність, вільність.
Посилання
Бондарук Я.В. Екстенсивне читання: застарілий метод чи сучасна модель вивчення англійської мови у вищій школі? Збірник наукових праць Уманського державного педагогічного університету імені Павла Тичини. 2017. Вип. 2(1). С. 92–99.
Across the Ocean: coursebook / Bondarenko V. and others. Kherson, 2020. 244 p.
Bell T. Extensive Reading: Why? and How? The Internet TESL Journal. 1998. Vol. 4, № 12. URL: http://iteslj.org/Articles/Bell-Reading.html (Last accessed: 07.04.2021)
IMO Model Course 3.17. Maritime English. International Maritime Organization. 2015. 135 p.
IMO Standard Marine Communication Phrases. IMO Publishing. 2002. 116 p.
Kumbarova, D. The usage of interactive methods while teaching reading skills for EFL and ESL classes International Journal of Discourse on Innovation, Integration and Education. 2021. Vol. 2, № 2. URL: http://summusjournals.uz/index.php/ijdiie/article/view/630 (Last accessed: 07.04.2021)
Lucky Voyage: coursebook / Malakhivska T. and others. Kherson. 2019. 272 p.
Nuttall J. Teaching Reading Skills in a Foreign Language. Macmillan. 2005.
Sail Safe: coursebook / Barsuk S. and others. Kherson. 2019. 190 p.
Seven Seas Ahead: course book / Bobrysheva N. Kherson. 2019. 244 p.
Welcome Aboard: course book / Kudryavtseva V. and others. Kherson. 2019. 292 p.
While Ashore: course book / Bondarenko V. and others. Kherson. 2019. 134 p.
Yuldashev M., The issues of developing reading skills in teaching foreign languages. The scientific heritage journal. 2020. № 49(49). P. 62–64.