IНТЕРAКТИВНI ФОРМИ ВИВЧЕННЯ УКРАЇНСЬКОЇ МОВИ ЯК ІНОЗЕМНОЇ
DOI:
https://doi.org/10.24919/2413-2039.12/44.28Ключові слова:
українська мова як іноземна, інтерактивні технології, форми організації роботи, круглі столи, ділові й рольові ігри, проблемне навчанняАнотація
У статті здійснено спробу огляду застосування деяких форм активізації проце- су вивчення української мови як іноземної у вищій школі. Проаналізовано такі види діяльності, як проблемне заняття, організація ділових та рольових ігор. Визначено вимоги щодо їхнього застосування; з’ясовано основні етапи впровадження, проаналізовано чинники, що сприяють успішній співпраці викладачів та студентів у педагогічному процесі. Дослідження деяких форм активізації роботи студентів на заняттях з української мови як іноземної засвідчили, що існує потреба урізноманітнювати форми подачі матеріалу. Однак складність упровад- ження інтерактивних методів навчання вимагає від викладача досконалого знання методики їх організації. З’ясовано, що головна мета інтерактивних методів – розвиток творчого мис- лення, творчого підходу до діяльності, формування дослідницьких навичок. Згадані проблемні заняття, «круглі столи», ділові та рольові ігри – лише деякі форми організації навчання, які, однак, приносять неабиякий позитивний результат. У загальних рисах розглянуто також коло проблем, які виникають під час організації інтерактивного навчання. Значну увагу у статті приділено ролі студентів у інтерактивному навчанні, а також основ- ним завданням викладача протягом заняття. Визначено умови, за яких можливо застосовува- ти згадані техніки, обґрунтовано їхню доцільність залежно від рівня підготовки студентської аудиторії. Зазначено, що на початковому етапі вивчення мови викладач має поглиблювати у слухачів мотивацію навчання. З часом, коли у слухачів розширюється обсяг лексики і базо- вих теоретичних знань мови, стає можливим втілювати більш складні інтерактивні форми навчання, які дозволяють їм спілкуватися між собою та з викладачем. На думку авторів, використання інтерактивних форм дає змогу максимально наблизити навчальний процес до практичної діяльності.
Посилання
Азатьян В.І. «Круглий стіл» як один із активних методів навчання в процесі викладання іноземної мови для студентів-медиків. Науковий вісник Льотної академії. Серія: Педагогічні науки. Випуск 4, 2018. С. 281–285.
Жулківська А.М., Вавілова Г.В. Використання методу ділової гри при вивченні фахової іноземної мови. URL : https://core.ac.uk/download/pdf/32612114.pdf.
Коротка Н.В., Підколесна Л.А. Ділова гра як метод активного навчання англійській мові у закладі вищої освіти. Інноваційна педагогіка. Випуск 32. Т. 1. 2021. С. 35–38.
Новак І.М. Інтерактивні методи навчання іноземних мов у закладах вищої освіти. Інноваційна педагогіка. Випуск 32. Т. 1. 2021. С. 121–125.