ДИНАМІКА ЕФЕКТИВНОСТІ ТЕХНОЛОГІЇ НАВЧАННЯ ПЕДАГОГІЧНОГО ДИЗАЙНУ ДИСТАНЦІЙНИХ КУРСІВ МАЙБУТНІХ ІНЖЕНЕРІВ-ПЕДАГОГІВ
DOI:
https://doi.org/10.24919/2413-2039.13/47.5Ключові слова:
Педагогічний дизайн, інформаційно-комунікаційні технології, інформаційно-комунікаційна компетентність, дистанційні освітаАнотація
У ході дослідження в статті виявлено спеціальні комунікативні ІКТ-компетенції та відповідні їм освітні результати; розроблено методику дистанційної творчої взаємодії здобувачів освіти та викладачів, що спільно реалізують навчально-методичні та дослідницькі проєкти. Проведене дослідження показало, що створені дидактичні умови практико-орієнтованої підготовки майбутніх інженерів-педагогів на основі організації дистанційної співпраці з викладачами з освоєння та застосування в реальному освітньому процесі сучасних інформаційно-комунікаційних технологій на основі принципів педагогічного дизайну забезпечують позитивну динаміку розвитку ІКТ-компетентності майбутніх інженерів-педагогів. Експериментальним шляхом доведено ефективність запропонованого підходу для розвитку спеціальних комунікативних ІКТ-компетенцій майбутніх інженерів-педагогів. Узагальнюються умови ефективного розвитку дистанційної взаємодії майбутніх інженерів-педагогів в процесі навчання та викладачів на основі сучасних інформаційно-комунікаційних технологій. Визначено, що систематизовані знання, необхідні майбутньому інженеру-педагогу для успішної діяльності в якості педагогічного дизайнера, але отримати їх він може лише за чіткої логічної послідовності вивчення навчального матеріалу, коли навчальний матеріал вивчається в певній системі при організації всього освітнього процесу. Забезпечення цілості системно-організованого комплекту навчальних матеріалів може дозволити повноцінно вивчити курс в умовах скорочення контактів з викладачем, а педагогічні засоби забезпечували продуктивне засвоєння навчальних знань та здатність формувати узагальнені способи дій. Статті на меті має визначення рівня сформованості у майбутніх інженерно-педагогічних кадрах інформаційно-комунікативних компетентностей щодо розробки та впровадження педагогічного дизайну в освітній процес з використанням інформаційних оболонок дистанційного навчання спрямовано на розробку формування підвищення кваліфікації педагогічних працівників професійного навчання.
Посилання
Durksen T. L., Klassen R. M., Daniels L. M. Motivation and collaboration: The keys to a developmental framework for teachers’ professional learning. Teaching and Teacher Education. 2017. Vol. 67. P. 53–66.
Mtebe J. S., Mbwilo B., Kissaka M. M. Factors Influencing Teachers’ Use of Multimedia Enhanced Content in Secondary Schools in Tanzania. International Review of Research in Open and Distributed Learning. 2016. Vol. 17 (2).
Hao Y., Lee K. S. Teachers’ concern about integrating Web 2.0 technologies and its relationship with teacher characteristics. Computers in Human Behavior. 2015. Vol. 48. P. 1–8.
Golitsyna I. Educational Process in Electronic Information-educational Environment. Procedia – Social and Behavioral Sciences. 2017. Vol. 237. P. 939–944.
Lemon N., Wilson A., Oxworth C., Zavros-Orr A., Wood B. Lines of School-University Partnership: Perception, Sensation and Meshwork Reshaping Of Pre-Service Teachers’Experiences. Australian Journal of Teacher Education. 2018. Vol. 43 (10). P. 81–97.
McDonald M., Kazemi E., Kavanagh S. S. Core Practices and Pedagogies of Teacher Education: A Call for a Common Language and Collective Activity. Journal of Teacher Education. 2013. Vol. 64 (5). P. 378–386.
Ojeda P. B. A., Aguilar M. F. G., Zeran E. S. Initial Teacher Training and Information and Communication Technologies at University of Magallanes-Chilean Patagonia. Digital Education Review. 2016. № 30. P. 135–146.
Powell C. G., Bodur Y. Teachers’ perceptions of an online professional development experience: Implications for a design and implementation framework. Teaching and Teacher Education. 2019. Vol. 77. P. 19–30.
Tsai Y., Lin C., Hong J., Tai K. The effects of metacognition on online learning interest and continuance to learn with MOOCs. Computers and Education. 2018. Vol. 121. P. 18–29.
Xie K., Tosto D., Chen G. S., Vongkulluksn W. V. A systematic review of design and technology co mponents of educational digital resources. Computers and Education. 2018. Vol. 127. P. 90–106.