PSYCHOLOGIC-PEDAGOGICAL ESSENCE OF INTERACTIVE METHODS OF TEACHING IN THE PROCESS OF THE EDUCATORS’ PREPARATION TO THE WORK WITH PRESCHOOLERS

Authors

Keywords:

future tutor, professional preparation, children of pre-school age, method SWOT-analysis, foresight-games, Internet-resources, blog, Skype-lecture, multimedia presentation

Abstract

Analysis of using interactive methods of teaching interworking in the process of preparation of the future tutors of pre-school educational establishments to the work with children of pre-school age has been done in the article (Internet resources, blogs, Skype-lectures, multimedia presentations, etc.), are prior in conducting SWOT-analysis as a method for preparation of the future specialists; the attention is concentrated on the fact that to media resources belong (forums and blogs, webinars, podcasts, video conferences, virtual worlds, electronic libraries, WIKI), didactic abilities of video materials have been singled out.

References

Абдрахманова И.Э. Речь телевизионных средств массовой информа-ции как учебный предмет на аудиовизуальных занятиях / И.Э. Абдрахманова // Вестник Татарского государственного гуманитарно-педагогического универси-тета. – 2007. – № 4 (11). – С. 28 – 33.

Акмаева Р.И. Стратегическое планирование и стратегический ме-неджмент : учеб. пособ. / Р.И. Акмаева. – М. : Финансы и статистика, 2006. – 208 с.

Андреев А.В. Использование дистанционных технологий в очном обу-чении [Электронный ресурс] / А.В. Андреев, С.В. Андреева, И.Б. Доценко // Педсовет. орг. – 2008. – Режим доступа : http://pedsovet.org. – Дата доступа 17.10.2009.

Медіаосвіта та медіа грамотність : підручник / ред.-упор. В.Ф. Іванов, О.В. Волошенюк ; за наук. ред. В.В. Різуна. – К. : Центр вільної преси, 2012. – 352 с.

Обущенко С.И. Образовательный форсайт качества и результативности дополнительного образования как цель модернизации дейтельности УДОД / С.И. Обущенко // Известия Российского государственного педагогического уни-верситета им. А.И. Герцена. – 2007. – Т. 22, № 53. – С. 353 – 358.

Переверзева А.А. Опыт использования имитационных технологий в об-разовательном процессе / А.А. Переверзева. – 2013. – № 10 (26). – C. 101 – 104.

Песоцкий Ю.С. Высокотехнологическая образовательная среда: прин-ципы проектирования / Ю.С. Песоцкий // Педагогика. – 2002. – № 5. – С. 26 – 35.

Путеводитель для преподавателей по миру современных информацио-нных технологий / «Электронный университет» и LBS Education при поддержке Microsoft // e – teaching: эффективная работа преподавателей [Электронный ресурс]. – 2008. – Режим доступа : http://www.e-teaching.ru/po/Pages/guide.aspx. – Дата доступа 17.03.2013.

Семенова Н.Н. Форсайт в условиях глобализации / Н.Н. Семенова // Наука. Инновации. Образование : альманах. – Вып. 5 : Форсайт: основы и прак-тика. – С. 129 – 141.

Семиченко В.А. Методологічна культура викладача вищої школи як умова формування його професіоналізму / В.А. Семиченко // Науковий вісник МДУ : Педагогічні науки : зб. наук. праць / за ред. В.Д. Будака, О.М. Пєхоти. – Миколаїв : МДУ, 2006. – Вип. 12, т. 1. – С. 43 – 50.

Украина оказалась на четвертом месте по использованию студентами ноутбуков [Электронный ресурс]. – Режим доступа : http://proit.com.ua/news/soft/ 2011/10/11/132229.html (23.02.2012). – Назва з екрану.

Федоров А.В. Социальные коммуникации: новое в науке, образова-нии, технологиях / А.В. Федоров // Материалы Междунар. науч.-практ. конф. – СПб. : Роза мира, 2004. – С. 83 – 86.

Хміль Н. Формування навичок ефективного використання блогів у майбутніх вихователів дошкільних навчальних закладів / Н. Хміль, С. Дяченко // Проблеми підготовки сучасного вчителя. – 2012. – № 5 (Ч. 2). – C. 188 – 193.

Шелюбская Н.В. Практика форсайта в странах Западной Европы / Н.В. Шелюбская // Наука. Инновации. Образование : альманах. – Вып. 5 : Фор-сайт: основы и практика. – 2003. – С. 11 – 24.

Published

2021-02-25