FACTORS AFFECTING THE INTRODUCTION OF MODERN INFOR-MATION TECHNOLOGIES IN TRAINING TEACHERS OF ENGLISH

Authors

Keywords:

factors, information technologies, individualization of edu-cation, forms and methods of educational activities.

Abstract

The article grounds the important role of information technologies in modern democratic peda-gogical training of future specialists, and discloses relevant factors in their implementation in universities of Ukraine. These factors are related to the individualization and differentiation of educative activities for students, their assessment by the teacher together with self-control and self-assessment of the students, optimal combination of forms and methods of students autonomous learning and so on. At the same time the article characterizes the place of the Internet resources, online courses and videos in teaching English. It is em-phasized on the role of the teacher as an organizer.

References

1. Бим И.Л. К проблеме оценивания современного ученика иностранного языка / И.Л. Бим // Иностранные языки в школе. – 2002. – № 3. – С. 27 – 34.

2. Вірченко Т.І. Інтерактивні технології формування мовної особистості: використання відео / Т.І. Вірченко // Викладання мов у вищих навчальних закладах освіти на сучасному етапі. Міжпредметні зв’язки. Наукові дослідження. Досвід. Пошуки : зб. наук. статей. – 2009. – № 15. – C. 33 – 40.

3. Журан Е.А. Проблеми розробки інтерактивних електронних підручників / Е.А. Журан // Інформаційні технології в освіті. – 2012. – № 13. – С. 114 – 116.

4. Панченков А.О. Навчання в дії: Як організувати підготовку викладачів до застосування інтерактивних технологій навчання : метод. посіб. / А.О. Панченков, О.І. Пометун, Т.О. Ремех. – К. : А. П. Н. – 2008. – 72 c.

5. Солдатенко М. Самостійна пізнавальна діяльність у контексті Болонського процесу / М. Солдатенко // Рідна школа. – 2005. – № 1. – С. 3 – 5.

6. Хміль Н.А. Нові інформаційні технології як засіб науково-педагогічної комунікації / Н.А. Хміль // Сучасні тенденції розвитку інформаційних технологій в науці, освіті та економіці : матеріали Всеукр. наук.-практ. конф. (11 – 13 груд. 2006 р., м. Луганськ). – Луганськ : Альма-матер. – 2006. – С. 219 – 221.

7. Taylor Mark. Teaching Generation Next: A Pedagogy for Today’s Learner’s / Mark Taylor // http:// A Collection of Papers on Self-Study and Instructional Improvement. – 26th Edition. – 2010. – P. 192 – 196.

8. Moeller A.J., McNulty A. WebQuests, teacher preparation and language learning: theory into practice / A.J. Moeller, A. McNulty. – [On-line resource] : http:// digitalcommons.unl.edu/cgi/viewcontent.cgi?article=1173&context=teachlearnfacpub.

9. Smith D.G. Teaching English with Information technology / David Gordon Smith, Eric Baber. – London : Modern English Publishing Ltd, 2005. – 181 p.

Published

2025-04-29

How to Cite

Вrоdа M. (2025). FACTORS AFFECTING THE INTRODUCTION OF MODERN INFOR-MATION TECHNOLOGIES IN TRAINING TEACHERS OF ENGLISH. Людинознавчі студії. Серія «Педагогіка», (35), 43–51. Retrieved from http://pedagogy.dspu.in.ua/index.php/pedagogy/article/view/339