ІNTERACTION ARRANGEMENT WITH BACCALAUREATE STUDENTS DURING THE STUDIES OF PROFESSIONAL DISCIPLINES (SHARING EXPERIENCES)

Authors

Keywords:

learning activity organization, partnership, interactive methods of teaching, competency-based approach.

Abstract

The article is dedicated to the search of effective ways of realization of prag-matist component during the training of specialists in the pre-school education field to solve the problems of health and fitness. It proves the expediency of usage of interactive methods of teaching for qualitative mastering of job-related experience by the future bachelors of pre-school education. It gives reasons for the importance of learning activity organization based on teacher and stu-dents’ interaction. It observes the basic concepts of the technology of bachelors’ dedicated training illustrated with the example of one of the topics from the educational subject «Theory and methodology of physical training of pre-school children».

References

1. Богініч О.Л. Шляхи вдосконалення системи підготовки фахівців дошкільної освіти [Електронний ресурс] / О.Л. Богініч. – Режим доступу : http:// intellectinvest.org.ua/pedagog_editions_emagazine_pedagogical_science_arhiv_pn_n1_2008_st_9/. – Назва з екрана.

2. Богініч О.Л. Зміна методологічних орієнтирів сучасної системи освіти / Ольга Любомирівна Богініч // Педагогічні науки : зб. наук. пр. Бердян. держ. пед. ун-ту. – Бердянськ, 2005. – № 1. – С. 5 – 14.

3. Вільчковский Е.С. Теорія и методика фізичного виховання дітей дошкільного віку : навч. посіб. / Е.С. Вільчковский, О.І. Курок. – 3-е вид., перероб. і доп. – Суми : Університет. кн., 2010. – 428 с.

4. Луговий В.І., Слюсаренко О.М., Таланова Ж.В. Становлення систем основних понять і категорій компетентнісного підходу в умовах парадигмальних змін в освіті / В.І. Луговий, О.М. Слюсаренко, Ж.В. Таланова // Педагогіка і психологія : Вісник АПН України. – 2014. – № 2. – С. 14 – 22.

Published

2025-04-29

How to Cite

Harashchenko, L. (2025). ІNTERACTION ARRANGEMENT WITH BACCALAUREATE STUDENTS DURING THE STUDIES OF PROFESSIONAL DISCIPLINES (SHARING EXPERIENCES). Людинознавчі студії. Серія «Педагогіка», (35), 74–83. Retrieved from http://pedagogy.dspu.in.ua/index.php/pedagogy/article/view/342