TRENDS IN READINESS FOR INDEPENDENT LIVING CHILDREN IN FAMILY-TYPE HOMES IN THE EXERCISE OF THEIR SOCIAL AND EDUCATIONAL SUPPORT

Authors

  • Tatyana Loza

Keywords:

orphan, social and educational support, family-type home, readiness for independent living.

Abstract

The article traced the dynamics of orphans’ readiness for independent living in the implementation of targeted social support by parents and social workers. The main criteria for experimental work made commitment to family life, social competence and professional readiness of orphans. Forms and methods of such support was introduced with regard to orphans’ personal characteristics and the characteristics of their previous social experience.

References

1. Методические рекомендации по подготовке и сопровождению замещающих семей / под ред. Л.В. Смыкало. – СПб. : Санкт-Петербургская общественная организация “Врачи детям”, 2010. – 202 с.

2. Посібник для соціальних працівників щодо підготовки та соціального супроводу прийомних сімей та дитячих будинків сімейного типу : у 2-х кн. / Г.М. Бевз та ін. – К. : Держсоцслужба, 2006. – Кн. 2. – 180 с.

3. Створення груп взаємопідтримки для батьків-вихователів і прийомних батьків / за ред. Н.О. Бервено. – К. : ПБО “Надія і житло для дітей”, 2010. – 74 с.

Published

2025-05-07

How to Cite

Loza, T. (2025). TRENDS IN READINESS FOR INDEPENDENT LIVING CHILDREN IN FAMILY-TYPE HOMES IN THE EXERCISE OF THEIR SOCIAL AND EDUCATIONAL SUPPORT. Людинознавчі студії. Серія «Педагогіка», (31), 187–197. Retrieved from http://pedagogy.dspu.in.ua/index.php/pedagogy/article/view/442