THE IMPACT OF REFORMED PEDAGOGY IN DEVELOPMENT OF THEORY AND PRACTICE OF TEACHING AND EDUCATION IN UKRAINE IN THE FIRST THIRD OF THE TWENTIETH CENTURY: HISTORIOGRAPHY OF THE PROBLEM
Keywords:
reformed pedagogy, historiography of Ukrainian pedagogy, professional teacher training.Abstract
The article analyzes the current native research about the impact of foreign reformed pedagogy in development of theory and practice of teaching and education in Ukraine in the first third of the twentieth century. On the basis of theses, monographs, article materials were found the main tendencies, achievements, gaps and prospects for further study of the problem.
References
1. Березівська Л.Д. Реформування шкільної освіти в Україні у ХХ столітті : монографія / Л.Д. Березівська. – К. : Богданова А.М., 2008. – 406 с.
2. Вихрущ В.О. Дидактична думка в Україні (друга половина XIX – початок ХХ століття): проблеми розвитку теорії / за ред. Л.П. Вовк : в 2-х частинах. – Ч. 1. – Тернопіль : Підручники і посібники, 2000. – 443 с.
3. Куркіна С.В. Проблеми виховання особистості і колективу в реформаторській педагогіці (кінець XIX – перша третина ХХ століття) : автореф. дис. … канд. пед. наук : 13.00.01 / С.В. Куркіна. – Кіровоград, 2008. – 20 с.
4. Нариси з історії розвитку новаторських навчально-виховних закладів в Україні (ХХ століття) : навч.-метод. посіб. / за ред. О.В. Сухомлинської та ін. – Луганськ : ДЗ ЛНУ імені Тараса Шевченка, 2010. – 444 с.
5. Осьмук Н.Г. Ідеї реформаторської педагогіки в дослідженнях українських освітніх діячів 20-х – початку 30-х рр. ХХ століття : дис. … канд. пед. наук : 13.00.01 / Н.Г. Осьмук. – Суми, 2011. – 221 с.
6. Перетятько О.В. Ідеї реформаторської педагогіки в діяльності приватних початкових та середніх шкіл Харківської губернії (1890 – 1917 рр.) / О.В. Перетятько : дис. … канд. пед. наук : 13.00.01. – Х., 2001. – 232 с.
7. Поліщук С.В. Вплив зарубіжної реформаторської педагогіки на розвиток вітчизняної педагогічної думки в 20-х роках ХХ ст. : дис. … канд. пед. наук : 13.00.01 / С.В. Поліщук. – Луганськ, 2013. – 181 с.
8. Пугач А.В. Проблеми підготовки вчителя до професійної діяльності в українській педагогічній періодиці (20-ті – початок 30-х років ХХ с.) : автореф. дис. … канд. пед. наук : 13.00.07 / А.В. Пугач. – К., 2008. – 20 с.
9. Савшак Т. Методологічний аспект розвитку методики навчання історії в українських школах Галичини у другій половині XX – першій третині ХХ ст. // Педагогіка вищої та середньої школи. – 2013. – Вип. 13. – С. 339 – 343.
10. Сафонова Н. Інноваційна педагогічна думка видатних педагогів 20-х років ХХ ст. та її втілення в сучасну шкільну практику / Н. Сафонова. – Одеса : Друкарський дім, 2005. – 112 с.
11. Сипченко О.М. Науково-педагогічна література в системі професійної підготовки вчителя (друга половина XIX – початок ХХ ст.) : автореф. дис. … канд. пед. наук : 13.00.01 / О.М. Сипченко. – Полтава, 2008. – 20 с.
12. Степанова Т.М. Трансформація змісту передшкільної освіти в історії розвитку вітчизняної дошкільної педагогіки (кінець XIX – ХХ ст.) : монографія / Т.М. Степанова. – К. : Слово. – 2010. – 467 с.
13. Сухомлинська О.В. Зарубіжний педагогічний досвід в Україні в 20-ті роки / О.В. Сухомлинська // Рідна школа. – 1992. – № 2. – С. 3 – 7.
14. Сухомлинська О.В. Українські вчені про зарубіжний педагогічний рух (1920 – 1929) / О.В. Сухомлинська // Педагогіка. – 1993. – Вип. 32. – С. 106 – 114.