ORGANIZATION HUMANE INTERACTION WITH PUPILS AS AN IMPORTANT TASK OF THE TEACHER

Authors

  • Hanna Sharapa

Keywords:

humane interaction, learner-centered approach to education, dialogical interaction, stereotyping.

Abstract

The article describes the features of humane interaction between teacher and students. The necessity of dialogic interaction in the educational process, strengthening individual approach to pupils, avoiding stereotypes about certain categories of students. Specified in specific ways to achieve humane interaction of the educational process (active search for ways to adapt to the adult child achievements of individual training programs that take into account the specifics of the children themselves, etc.).

References

1. Балл Г.А. Психология в рациогуманистической перспективе: Избранные работы / Г.А. Балл. – К. : Основа, 2006. – 408 с.

2. Богуш А.М. Принципи гуманізації освіти у вищій школі / А.М. Богуш // Науковий вісник Південноукраїнського державного педагогічного університету ім. К.Д. Ушинського : зб. наук. праць. – Вип. 10 : матеріали Міжнародної науково-практичної конференції: Пріоритетні напрямки розвитку професійної освіти. Ч. 1. – 2002. – С. 50 – 54.

3. Бордовская Н. Педагогика : учебник для вузов / Н.В. Бордовская, А.А. Реан. – СПб. : Питер, 2000. – 304 с.

4. Григорович Р.В. Психолого-педагогічний супровід збереження психічного здоров’я школярів / Р.В. Григорович [Електронний ресурс]. – Режим доступу : osvita-svyat.kiev.ua/content/articles/index.php?a…

5. Заброцький М.М. Екопсихологічні аспекти праці вчителя / М.М. Заброцький // Еколого-психологічні чинники сучасного способу життя : колективна монографія / за наук. ред. Ю.М. Швалба. – К. : Педагогічна думка, 2008. – С. 160 – 171.

6. Заброцький М.М. Педагогічна психологія : курс лекцій / М.М. Заброцький. – К. : МАУП, 2000. – 100 с.

7. Кан-Калик В.А. Педагогическое творчество / В.А. Кан-Калик, Н.Д. Ни-кандров. – М. : Педагогика, 1990. – 144 с.

8. Капінус Н. Готовність учителів до педагогічної взаємодії / Н. Капінус // Директор школи Україна : науково-методичний журнал. – 2008. – № 4. – С. 26.

9. Каплуновська О.М. Гуманізація освітнього простору ДНЗ як умова розвитку особистості дитини дошкільного віку / О.М. Каплуновська [Електронний ресурс] // Детство в современном мире: первые 7 лет и вся жизнь : материалы І Междунар. образовательного форума. – Запорожье, 2010. – 311 с. – Режим доступу : www.ukrdeti.com/firstforum/p21.html.

10. Макаренко А.С. Мои педагогические воззрения / А.С. Макаренко // Макаренко А.С. Избранные произведения : в 3-х т. / ред. кол. Н.Д. Ярмаченко и др. – К. : Рад. шк., 1985. – Т. 3. – С. 148 – 170.

11. Мірошник С.І. Психолого-педагогічні умови формування творчої самостійної діяльності старшокласників (у процесі вивчення української літератури) / С.І. Мірошник // Творчість врятує світ : матеріали 7-ї Міжнародної наук.-практ. конф. / уклад.: Б.В. Новіков, Г.В. Лобанова. – К. : ІВЦ “Політехніка”, 2003. – С. 457 – 458.

12. Пирогов Н.И. Вопросы жизни. Дневник старого врача / Н.И. Пирогов. – Иваново, 2008. – 427 с.

13. Романко І.Г. Педагогічні аспекти діалогу в контексті освіти у дослідженнях педагогів загальноосвітніх навчальних закладів Великої Британії / І.Г. Романко // Інноваційний розвиток суспільства за умов крос-культурних взаємодій : матер. Міжнар. наук. конф. для студентів, аспірантів, науковців у 6 ч. – Суми : РВВ СОІППО, 2008. – Ч. 4. – С. 83.

14. Сухомлинський В.О. Вибрані твори : в 5-ти т. / В.О. Сухомлинський. – К. : “Рад. Школа”, 1976. – Т. 1. – 654 с. ; Т. 2. – 670 с. ; Т.3. – 670 с. ; Т. 4. – 640 с. ; Т. 5. – 639 с.

15. Ушинский К. Человѣкъ какъ предметъ воспитанія. Опытъ педагогической антропологіи / К. Ушинский. – С.-Петербургъ, 1871. – Т. 1. – 437+XXXVIII с.

16. Ягупов В.В. Педагогіка : навч. посібник / В.В. Ягупов. – К. : Либідь, 2002. – 560 с.

Published

2025-05-07

How to Cite

Sharapa, H. (2025). ORGANIZATION HUMANE INTERACTION WITH PUPILS AS AN IMPORTANT TASK OF THE TEACHER. Людинознавчі студії. Серія «Педагогіка», (31), 303–311. Retrieved from http://pedagogy.dspu.in.ua/index.php/pedagogy/article/view/453