ПСИХОЛОГО-ПЕДАГОГІЧНА СУТНІСТЬ ІНТЕРАКТИВНИХ МЕТОДІВ НАВЧАННЯ У ПРОЦЕСІ ПІДГОТОВКИ МАЙБУТНІХ ВИХОВАТЕЛІВ ДО РОБОТИ З ДОШКІЛЬНИКАМИ
Ключові слова:
майбутній вихователь, професійна підготовка, діти дошкільного віку, метод SWOT-аналізу, форсайт-ігри, інтернет-ресурси, блог, скайп-лекція, мультимедійна презентація.Анотація
У статті проаналізовано використання інтерактивних методів навчання у підготовці майбутніх вихователів ДНЗ до роботи з дітьми дошкільного віку; виокремлено дієві засоби підготовки майбутніх вихователів до роботи з дітьми (інтернет-ресурси, блоги, скайп-лекції, мультимедійні презентації тощо), з’ясовано пріоритети у проведенні SWOT-аналізу в підготовці майбутніх фахівців; зосереджено увагу, на медіаресурсах (форуми та блоги, вебінари, підкасти, відеоконференції, віртуальні світи, електронні бібліотеки, WIKI), виокремлено дидактичні можливості відеотехніки.
Посилання
1. Абдрахманова И.Э. Речь телевизионных средств массовой информации как учебный предмет на аудиовизуальных занятиях / И.Э. Абдрахманова // Вестник Татарского государственного гуманитарно-педагогического университета. – 2007. – № 4 (11). – С. 28 – 33.
2. Акмаева Р.И. Стратегическое планирование и стратегический менеджмент : учеб. пособ. / Р.И. Акмаева. – М. : Финансы и статистика, 2006. – 208 с.
3. Андреев А.В. Использование дистанционных технологий в очном обучении [Электронный ресурс] / А.В. Андреев, С.В. Андреева, И.Б. Доценко // Педсовет. орг. – 2008. – Режим доступа : http://pedsovet.org. – Дата доступа 17.10.2009.
4. Медіаосвіта та медіа грамотність : підручник / ред.-упор. В.Ф. Іванов, О.В. Волошенюк ; за наук. ред. В.В. Різуна. – К. : Центр вільної преси, 2012. – 352 с.
5. Обущенко С.И. Образовательный форсайт качества и результативности дополнительного образования как цель модернизации дейтельности УДОД / С.И. Обущенко // Известия Российского государственного педагогического университета им. А.И. Герцена. – 2007. – Т. 22, № 53. – С. 353 – 358.
6. Переверзева А.А. Опыт использования имитационных технологий в образовательном процессе / А.А. Переверзева. – 2013. – № 10 (26). – C. 101 – 104.
7. Песоцкий Ю.С. Высокотехнологическая образовательная среда: принципы проектирования / Ю.С. Песоцкий // Педагогика. – 2002. – № 5. – С. 26 – 35.
8. Путеводитель для преподавателей по миру современных информационных технологий / «Электронный университет» и LBS Education при поддержке Microsoft // e – teaching: эффективная работа преподавателей [Электронный ресурс]. – 2008. – Режим доступа : http://www.e-teaching.ru/po/Pages/guide.aspx. – Дата доступа 17.03.2013.
9. Семенова Н.Н. Форсайт в условиях глобализации / Н.Н. Семенова // Наука. Инновации. Образование : альманах. – Вып. 5 : Форсайт: основы и практика. – С. 129 – 141.
10. Семиченко В.А. Методологічна культура викладача вищої школи як умова формування його професіоналізму / В.А. Семиченко // Науковий вісник МДУ : Педагогічні науки : зб. наук. праць / за ред. В.Д. Будака, О.М. Пєхоти. – Миколаїв : МДУ, 2006. – Вип. 12, т. 1. – С. 43 – 50.
11. Украина оказалась на четвертом месте по использованию студентами ноутбуков [Электронный ресурс]. – Режим доступа : http://proit.com.ua/news/soft/ 2011/10/11/132229.html (23.02.2012). – Назва з екрану.
12. Федоров А.В. Социальные коммуникации: новое в науке, образовании, технологиях / А.В. Федоров // Материалы Междунар. науч.-практ. конф. – СПб. : Роза мира, 2004. – С. 83 – 86.
13. Хміль Н. Формування навичок ефективного використання блогів у майбутніх вихователів дошкільних навчальних закладів / Н. Хміль, С. Дяченко // Проблеми підготовки сучасного вчителя. – 2012. – № 5 (Ч. 2). – C. 188 – 193.
14. Шелюбская Н.В. Практика форсайта в странах Западной Европы / Н.В. Шелюбская // Наука. Инновации. Образование : альманах. – Вып. 5 : Фор-сайт: основы и практика. – 2003. – С. 11 – 24.