МОНІТОРИНГ ПРОБЛЕМ ОРГАНІЗАЦІЇ ТА ПРОВЕДЕННЯ ПЕДАГОГІЧНОЇ ПРАКТИКИ СТУДЕНТІВ УНІВЕРСИТЕТУ

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.24919/2413-2039.12/44.32

Ключові слова:

педагогічна практика, підготовка майбутнього вчителя, моніторинг ефективності педагогічних практик

Анотація

У статті авторами представлено важливість моніторингу стану організації педагогічної практики як невід’ємної складової частини системи професійної підготовки май- бутнього педагога. Визначається, що вивчення чинників, від яких залежить якість організації педагогічних практик, забезпечується об’єктивною інформацією про реальний стан, про- блеми та шляхи покращення практичної підготовки студентів. Автори розглядають якість організації та проведення практики студентів, як одне із пріоритетних завдань Ніжинського державного університету імені Миколи Гоголя, визначають види педагогічної практики, характеризують етапи її проведення. Авторами здійснено аналіз сучасних наукових досліджень із проблеми удосконален- ня педагогічної практики. Відзначено, що дослідники зосереджені на питаннях активізації взаємодії між закладом вищої освіти і закладами загальної середньої освіти у процесі організації й проведення педагогічної практики студентів, здійснення систематичного кон- тролю за процесом та результатами її проведення, розвитку інтеграційних механізмів, які забезпечують ефективний взаємозв’язок закладу вищої освіти з роботодавцями. У статті презентовано результати вивчення стану практичної підготовки студентів, здійсненого Центром акредитації та ліцензування освітньої діяльності, моніторингу якості освіти Ніжинського державного університету імені Миколи Гоголя. Моніторинг ефективності педагогічних практик засвідчує належний рівень їх проходження студента- ми та дає можливість накреслити першочергові завдання як важливого навчального етапу у формуванні кваліфікованого вчителя. Автори зазначають, що головним завданням є удоско- налення навчальних планів у частині практичної підготовки та визначають основні позиції, які потребують змін: зміст і форми ознайомчої практики; кількість завдань та обсяги і фор- ми звітності; керівництво із боку викладачів університету.

Посилання

Дудник Н. Роль педагогічної практики у формуванні професійних компетентностей майбутнього вчителя. Проблеми підготовки сучасного вчителя. 2017. № 16. С. 129–135.

Іванова Ю.М. Шляхи удосконалення педагогічної практики в науковій літературі. Вісник Глухівського національного педагогічного університету імені Олександра Довженка. Сер. : Педагогічні науки. 2014. Вип. 24. С. 34–41. URL : http://nbuv.gov.ua/UJRN/vgnpu_2014_24_8.

Кара С.І. Удосконалення процесу організації педагогічної практики – пріоритетна умова формування професійної компетентності майбутніх учителів основ здоров’я. Педагогіка, психологія та медико-біологічні проблеми фізичного виховання і спорту. 2013. № 11. С. 28–31. doi:10.6084/m9.figshare.815870.

Лугівська О.П. Напрями модернізації процесу організації виробничої практики студентів. Якість вищої освіти: вдосконалення змісту та організації практичної підготовки студентів : матеріали XL Міжнародної науково-методичної конференції 25-26 лютого 2015 року. Полтава : ПУЕТ, 2015. 398 с.

Методичні рекомендації з організації педагогічної практики для студентів ІV курсу / Є.І. Коваленко, Л.О. Дубровська, О.С. Філоненко, О.В. Самойленко, Н.О. Падун. Ніжин : Видавництво НДУ імені Миколи Гоголя, 2018. 74 с.

Наказ Міністерства освіти і науки України «Про затвердження Концепції розвитку педагогічної освіти» від 16.07.2018 р. № 776/ URL : http://oipopp.ed-sp.net/public/attached_files/5b7bb2dcc424a809787929.pdf.

Організація педагогічної практики студентів Ніжинського державного університету імені Миколи Гоголя : інструктивно-методичні матеріали / укл. : Є.І. Коваленко, О.С. Філоненко, Н.М. Стрельнікова, Н.О. Падун, Н.І. Бєлкіна. Ніжин: Видавництво НДУ імені Миколи Гоголя, 2010. 39 с.

Проскунін В., Бабенко О. Деякі аспекти змісту й організації педагогічної практики студентів в умовах неперервної педагогічної освіти. Рідна школа. 2014. №3 (березень). С. 24–28.

Філоненко О.С. Виховна практика студентів у дитячих закладах оздоровлення та відпочинку – організація та проведення: методичні рекомендації. Ніжин : НДУ ім. М. Гоголя, 2020. 52 с.

Чоні І.В., Скобельська Н.В. Удосконалення змісту та організації виробничої практики. Якість вищої освіти: вдосконалення змісту та організації практичної підготовки студентів : матеріали XL Міжнародної науково-методичної конференції 25-26 лютого 2015 року. Полтава : ПУЕТ, 2015. 398 с.

##submission.downloads##

Опубліковано

2021-07-19