РОЗВИТОК ЗДОРОВ’ЯЗБЕРЕЖУВАЛЬНИХ ТЕХНОЛОГІЙ У НАВЧАЛЬНО-ВИХОВНОМУ ПРОЦЕСІ ПОЧАТКОВОЇ ШКОЛИ (1991 − 2016 рр.)
DOI:
https://doi.org/10.24919/2313-2094.4/36.98656Ключові слова:
здоров’язбережувальні технології, здоров’язбережу-вальні технології початкової школи, розвиток здоров’язбережувальних технологій, здоров’яформування, навчання в русі.Анотація
У статті на основі аналізу теоретичних аспектів та практики реалізації здоров’язбережувальних технологій у 90-х рр. ХХ ст. – на поч. ХХІ ст. визначено особливості їх розвитку в навчально-виховному процесі початкової школи. Наведено підходи до трактування понять, класифікації технологій у галузі здоров’язбереження. З’ясовано суть поняття «розвиток здоров’язбережувальних технологій». Виявлено можливості використання позитивних ідей досвіду генезису здоров’язбережувальних технологій у початковій школі та в педагогічних ВНЗ у процесі підготовки майбутніх учителів учнів молодшого шкільного віку.
Посилання
1. Ващенко О.М. Формування в майбутніх учителів компетентності використання здоров’язбережувальних освітніх технологій у навчально-виховному процесі початкової школи [Електронний ресурс] / О.М. Ващенко. – Режим доступу : library.kubg.edu.ua/5154/1/Ващенко%20О.М.%20%20Формування%20в% 20майбутніх%20вчителів.pdf.
2. Дубогай О. Навчання учнів початкової школи в системі здоров’язбереження засобами освітньо-рухової методики / Олександра Дубогай // Фізичне виховання, спорт і культура здоров’я у сучасному суспільстві : збірник наукових праць. – 2015. – № 3 (31). – С. 69 – 74.
3. Єфімова В.М. Здоров’язбережувальні технології у контексті педагогічних досліджень / В.М. Єфімова // Проблеми фізичного виховання і спорту. –2010. – № 1. – С. 57 – 60.
4. Калиниченко І. Оцінка здоров’я та фізичного стану дітей молодшого шкільного віку / Ірина Калиниченко // Фізичне виховання, спорт і культура здоров’я у сучасному суспільстві : зб. наук. праць. – 2008. – Т. 2. – С. 128 – 131.
5. Методичні рекомендації щодо викладання у початковій школі у 2016/ 2017 навчальному році [Електронний ресурс]. – Режим доступу : http://www. schoollife.org.ua/metodychni-rekomendatsiyi-shhodo-vykladannya-u-pochatkovij-shko li-u-2016-2017-navchalnomu-rotsi.
6. Онищенко Н.П. Здоров’язбережувальні технології у системі підготовки майбутніх учителів до інноваційної діяльності / Н.П. Онищенко, О.Р. Лиховид // Молодий вчений. – 2016. – № 9.1. (36.1). – C. 122 – 126.
7. Півненко Ю.В. Формування фізичного здоров’я учнів у навчально-виховному процесі початкової школи : дис. … канд. пед. наук : 13.00.07 – теорія і методика виховання / Юлія Володимирівна Півненко ; Запорізький інститут післядипломної пед. освіти. – Запоріжжя, 2013. – 215 с.
8. Про проведення дослідно-експериментальної роботи на базі загальноосвітніх навчальних закладів Вінницької, Волинської, Сумської, Тернопільської, Харківської, Хмельницької областей та м. Київ : Наказ Міністерства освіти і науки України № 1312 від 02.11.2016 р. [Електронний ресурс]. – Режим доступу : http://old.mon.gov.ua/files/normative/2016-11-08/6397/nmo-1312.pdf.
9. Сливка Л. Історико-філософські основи здоров’язбережувального виховання / Лариса Сливка // Людинознавчі студії. Серія «Педагогіка». – 2016. – Вип. 3/35. – С. 208 – 216.
10. Смирнов Н.К. Здоровьесберегающие образовательные технологии в современной школе / Н.К. Смирнов. – М. : АПК и ПРО, 2002. – 121 с.
11. Сорока О.В. Теоретичні і методичні засади підготовки майбутніх учителів початкової школи до використання арт-терапевтичних технологій : дис. … д-ра пед. наук : 13.00.04 – теорія і методика професійної освіти / Ольга Вікторівна Сорока. – Тернопіль, 2016. – 534 с.
12. Щорічна доповідь про стан здоров’я населення, санітарно-епідемічну ситуацію та результати діяльності системи охорони здоров’я України. 2014 рік. – К. : ДУ «УІСД МОЗ України», 2015. – 460 с.
13. Янкович О.І. Розвиток освітніх технологій у теорії та практиці вищої педагогічної освіти України (1957 – 2005 рр.) : дис. … д-ра пед. наук : 13.00.01 – загальна педагогіка та історія педагогіки / О.І. Янкович. – Тернопіль : ТНПУ імені Володимира Гнатюка, 2009. – 527 с.
14. Dryden G. Rewolucja w uczeniu : przekł. Bożena Jóźwiak / Gordon Dryden, Jeannette Vos. – Poznan : Wyd-wo Zysk i S-ka, 2003. – 543 s.
15. Dziamska D. Edukacja przez ruch. Fale, spirale, jodełki, zygzaki (miękka) / Dorota Dziamska. – Warszawa : Wydawnictwo : Nowa Era, 2015. – 60 s.