ПЕРЕДУМОВИ СТАНОВЛЕННЯ ТА РОЗВИТКУ ОСВІТИ ОБДАРОВАНИХ ШКОЛЯРІВ У США, КАНАДІ ТА ВЕЛИКІЙ БРИТАНІЇ
DOI:
https://doi.org/10.24919/2313-2094.4/36.98539Ключові слова:
обдаровані школярі, становлення та розвиток освіти обдарованих школярів, США, Канада, Велика Британія.Анотація
У статті висвітлено передумови становлення та розвитку освіти обдарованих школярів у США, Канаді та Великій Британії. Окреслено еволюційні зміни в розумінні сутності обдарованості й особливостей надання педагогічної підтримки зазначеній категорії дітей та молоді учнівського віку від найдавніших часів до кінця ХІХ ст. Доведено, що перші інституціалізовані спроби надання спеціальних освітніх послуг обдарованим школярам у досліджуваних країнах мали місце в другій половині ХІХ ст.
Посилання
1. Бабенко І.Є. Соціально-педагогічна підтримка обдарованих дітей у школах США : автореф. дис. … канд. пед. наук : 13.00.01 / І.Є. Бабенко. − Луганськ, 2011. – 22 с.
2. Бевз О.П. Педагогічна підтримка особистісного саморозвитку обдарованих підлітків у школах США : дис. … канд. пед. наук : 13.00.01 / О.П. Бевз. – Суми, 2011. – 291 с.
3. Бойченко М. Особливості ідентифікації обдарованих школярів у загальноосвітніх навчальних закладах: американський досвід / М. Бойченко // Людинознавчі студії : збірник наукових праць Дрогобицького державного педагогічного університету імені Івана Франка. Серія «Педагогіка». – 2016. – Вип. 2/34. – С. 14 – 19.
4. Лавріненко Л.І. Дитяча обдарованість та її психологічні прояви: історичний аспект / Л.І. Лавриненко // Вісник Чернігівського національного педагогічного університету імені Т.Г. Шевченка. – 2015. – № 125. – С. 331 – 334.
5. Тадеєв П.О. Теорія і практика організації навчання обдарованих школярів у США (20-ті роки ХХ – початок ХХІ століття) : дис. … д-ра пед. наук : 13.00.01 / Петро Олександрович Тадеєв. – К., 2011. – 562 c.
6. Davis G.A. Education of the gifted and talented / G.A. Davis, S.A. Rimm. – Boston, MA : Allyn & Bacon, 2004. – 534 р.
7. Galton F. Hereditary genius : An inquiry into its laws and consequences / F. Galton. – London, 1892. – 423 p.
8. Good H.G. A history of Western Education (2nd ed.) / H.G. Good. – New York : Macmillan, 1960. – 640 p.
9. Hirsch N.D.M. Genius and creative intelligence / N.D.M. Hirsch. – Cambridge : Sci-Art Publishers, 1931. – 379 p.
10. Stanley J.C. SMPY’s DT-PI model : Diagnostic testing followed by prescriptive instruction / J.C. Stanley // Intellectually Talented Youth Bulletin. – 1978, Summer. – № 4 (10). – Р. 7 – 8.
11. Tannenbaum A. A history of giftedness in school and society / A. Tannenbaum // International handbook of giftedness and talent / K. Heller, F. Mönks, R. Sternberg, R. Subotnik eds. – 2000. – P. 23 – 53.
12. Tannenbaum A. Gifted Children : psychological and educational perspectives / A. Tannenbaum. – New York : MacMillan Publishing, 1983. – 527 р.
13. Tsuin-Chen O. Some facts and ideas about talent and genius in Chinese history / O. Tsuin-Chen // Concepts of excellence in education : the yearbook of educaton / G.Z.F. Breday, J.A. Lauwerys (Eds). – New York : Harcourt, Brace and World, 1961. – P. 54 – 61.
14. Ziegler A. Conceptions of giftedness from a metatheoretical perspective / A. Ziegler, K.A. Heller // International handbook of giftedness and talent / K. Heller, F. Mönks, R. Sternberg, R. Subotnik eds. – 2000. – P. 3 – 21.