РОЛЬ РОЗВИТКУ ЛОГІЧНОГО МИСЛЕННЯ В СУЧАСНІЙ МАТЕМАТИЧНІЙ ОСВІТІ
DOI:
https://doi.org/10.24919/2413-2039.12/44.12Ключові слова:
мислення, логічне мислення, математична освіта, методика навчання математикиАнотація
У статті здійснено стислий аналіз вітчизняних і закордонних праць, що сто- суються проблеми формування логічного мислення молодших школярів на сучасному етапі; проаналізовано підходи до процесу формування логічного мислення учнів початкової школи та коротко представлено стан формування логічного мислення в сучасній математичній освіті. Досліджено історію сутності поняття «логіка», теоретично обґрунтовано поняття «мислення», вказаний вид мислення, який переважає у молодших школярів, а також зазначе- но, що мислення є невіддільним процесом пізнання навколишнього світу; спрямовано увагу на важливість формування логічного мислення в молодших школярів. Здійснено спостереження за діяльністю вчителів початкової школи у процесі формування логічного мислення учнів, виявлено недоліки, які не сприяють повноцінному розумовому розвитку здобувачів освіти, помічена необхідність побудови такої моделі процесу навчання, яка сприяла б не тільки ефективному засвоєнню знань, формуванню навичок і вмінь, а й психічному розвитку учнів. Охарактеризовано особливості розвитку логічного мислення відповідно до вікових осо- бливостей учнів, виявлено безпосередній вплив вікових особливостей на процес формування логічних дій, зазначено характеристики деяких із них. Звернено увагу на умови ефективного застосування прийомів розвитку логічного мислення в сучасній математичній освіті. На основі проаналізованих джерел виявлено стан розвитку логічного мислення в сучасній математичній освіті, а також визначено провідну роль математичної освітньої галузі в навчальному процесі. Акцентовано на тому, що мислення школярів має дуже великі й не повною мірою використовувані резерви й можливості. А ось розкрити до кінця ці резерви, на їх основі зробити навчання більш ефек- тивним і творчим – складне і надважливе завдання сучасної педагогіки.
Посилання
Бутрім В.Л. Розвиток логічного мислення школярів на уроках математики. Початкова освіта. 2006. № 21. С. 4–47.
Ісаченко Г.В. Формування логічного мислення молодших школярів в процесі навчальної діяльності. 2016. URL: https://vseosvita.ua/library/formuvanna-logicnogo-mislenna-molodsih-skolariv-v-procesi-navcalnoi-dialnosti-107178.html
Музика Ю.О. Діагностика рівнів готовності майбутніх вчителів до формування логічного мислення молодших школярів. Збірник наукових праць. 2007. № 36. С. 145–148.
Присяжнюк Т.А. Сутність поняття «логічне мислення». Тези доповідей V Всеукраїнської наукової конференції “Проблеми та перспективи наук в умовах глобалізації”. ТНПУ ім. В. Гнатюка. Тернопіль, 2009. С. 104–107.
Яновська Т.А. Особливості розвитку мислення молодших школярів в умовах інтегрованого навчання. Педагогічна та вікова психологія. Київ, 2008. С. 22.
Ящук О.В. Формування логічного мислення молодших школярів на уроках математики: проблеми та перспективи. Психолого-педагогічні проблеми сільської школи. 2015. Вип. 52.