ОРГАНІЗАЦІЯ ПРАКТИЧНОЇ ПІДГОТОВКИ МАЙБУТНІХ ФАХІВЦІВ НА ЗАСАДАХ КОНТЕКСТНОГО ПІДХОДУ

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.24919/2313-2094.4/36.98593

Ключові слова:

контекст, контекстне навчання, контекстний підхід, контекстний тип навчально-виховного процесу, квазіпрофесійна діяльність студентів.

Анотація

У статті розглянуто контекстний підхід як засіб організації наскрізної практичної підготовки у вищому навчальному закладі. Обґрунтовано сутність застосування контекстного підходу у вищій освіті. Розкрито доцільність впровадження контекстного підходу у наскрізну практичну підготовку студентів вищого навчального закладу за умови використання тренінгових форм навчання. Представлено досвід організації комплексної практики бакалаврів за професійним спрямуванням на засадах контекстного підходу.

Посилання

1. Вербицкий А.А. Активное обучение в высшей школе: контекстный поход : метод. пособие / А.А. Вербицкий. – М. : Высшая школа, 1991. – 207 с.

2. Вербицкий А.А. Контекстное обучение : теория и технология / А.А. Вербицкий // Новые методы и средства обучения. Педагогические технологии контекстного обучения / под ред. А.А. Вербицкого. – М. : Знание, 1994. – № 2 (16). – С. 3 – 57.

3. Выготский Л.С. Педагогическая психология / Л.С. Выготский. – М. : Педагогика-Пресс, 1996. – 536 с.

4. Вітвіцька С.С. Основи педагогіки вищої школи : метод. посіб. / С.С. Вітвіцька. – К. : Центр навчальної літератури, 2003. – 316 с.

5. Ганич Д.І. Словник лінгвістичних термінів / Д.І. Ганич, І.С. Олійник. – К. : Вища школа, 1985. – 321 с.

6. Жукова И.А. Контекстное обучение как средство формирования профессиональной компетентности будущих юристов : автореф. дисс. … канд. пед. наук : спец. 13.00.08 «Теория и методика профессионального образования» / И.А. Жукова. – М., 2011. – 22 с.

7. Качалова С.М. Технология контекстного обучения в практике вузовского обучения / С.М. Качалова // Вестник ЦМО МГУ. – 2009. – № 3. – С. 87 – 91.

8. Лопушанська Ю.М. Контекстний підхід у навчанні студентів-соціологів професійній англійській мові / Ю.М. Лопушанська // Наукові праці. Педагогіка. – 2012. – № 98. – С. 161 – 172.

9. Марчук І.П. Формування професійних якостей майбутнього соціолога у процесі контекстного навчання : автореф. дис. … канд. пед. наук : спец. 13.00.04 «Теорія і методика професійної освіти» / І.П. Марчук. – Запоріжжя, 2009. – 20 с.

10. Приступа В. Зміст і структура економічної компетентності майбутніх інженерів радіозв’язку / В. Приступа // Людинознавчі студії : збірник наукових праць. Серія «Педагогіка». – 2011. – Випуск 23. – С. 189 – 202.

##submission.downloads##

Опубліковано

2025-04-28

Як цитувати

МАЙКОВСЬКА, В. (2025). ОРГАНІЗАЦІЯ ПРАКТИЧНОЇ ПІДГОТОВКИ МАЙБУТНІХ ФАХІВЦІВ НА ЗАСАДАХ КОНТЕКСТНОГО ПІДХОДУ. Людинознавчі студії. Серія «Педагогіка», (36), 156–165. https://doi.org/10.24919/2313-2094.4/36.98593