ОСВІТНІЙ КОМПОНЕНТ «ІСТОРІЯ ПЕДАГОГІКИ ТА ПЕДАГОГІЧНА КОМПАРАТИВІСТИКА» У СИСТЕМІ ПРОФЕСІЙНОЇ ПІДГОТОВКИ ЗДОБУВАЧІВ ТРЕТЬОГО (ОСВІТНЬО-НАУКОВОГО) РІВНЯ (СПЕЦІАЛЬНОСТІ 011 «ОСВІТНІ, ПЕДАГОГІЧНІ НАУКИ»)

Автор(и)

  • Ірина ТАМОЖСЬКА Навчально-науковий інститут міжнародної освіти Харківського національного університету імені В. Н. Каразіна https://orcid.org/0000-0003-0865-2380

DOI:

https://doi.org/10.24919/2413-2039.19/51.10

Ключові слова:

професійна підготовка, здобувачі третього (освітньо-наукового) рівня, навчальна дисципліна «Історія педагогіки та педагогічна компаративістика», загальні / фахові компетентності, завдання

Анотація

У запропонованій статті зазначено мету й завдання вибіркової навчальної дисципліни «Історія педагогіки та педагогічна компаративістика», яку вивчають здобувачі третього (освітньо-наукового) рівня вищої освіти (денної / заочної форми навчання) у Харківському національному університеті імені В. Н. Каразіна. Розкрито змістове наповнення тем модуля 1 «Історія педагогіки» («Зародження педагогічної теорії в Україні», «Розвиток педагогічної думки в епоху культурного Відродження України (XVI–XVIII ст.)», «Українська освіта й педагогіка другої половини XVIII – наприкінці ХХ ст.», «Відродження національної системи виховання, освіти та педагогіки в період незалежності України», «Освіта та виховання з найдавніших часів до XVII ст.», «Шкільництво та педагогічна думка в Європі XVII–XIX ст.», «Реформаторська педагогіка зарубіжних країн (наприкінці XIX–XX ст.)) та модуля 2 «Педагогічна компаративістика» («Порівняльна педагогіка як галузь педагогічної науки та навчальна дисципліна», «Ґенеза педагогічної компаративістики: глобальний контекст», «Становлення та розвиток педагогічної компаративістики в Україні», «Системи вищої освіти європейських країн: Великої Британії, Франції, Німеччини, Швеції», «Системи вищої освіти США, Японії, Ізраїлю, Австралії», «Вплив глобалізаційних та євроінтеграційних процесів на трансформацію вітчизняної вищої освіти»). Наголошено, що освітній компонент «Історія педагогіки та педагогічна компаративістика» забезпечує набуття аспірантами загальних / фахових компетентностей під час засвоєння теоретичного матеріалу, практичної та самостійної роботи. Акцентовано увагу на ефективності завдань як дидактичного засобу, що використовується для самостійної роботи здобувачів третього (освітньо-наукового) рівня вищої освіти під час вивчення дисципліни «Історія педагогіки та педагогічна компаративістика». Представлено завдання, розроблені автором відповідно до навчальної мети дисципліни «Історія педагогіки та педагогічна компаративістика», які відтворюють предметний і науковий контекст професійної діяльності майбутніх фахівців, спонукають їх до наукового дослідження.

Посилання

Про затвердження Порядку підготовки здобувачів вищої освіти ступеня доктора філософії та доктора наук у закладах вищої освіти (наукових установах) : постанова Кабінету Міністрів України від 23.03.2016 р. № 261. URL: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/261-2016-%D0%BF#Text

Таможська І. В. Самостійна робота здобувачів третього рівня вищої освіти під час вивчення теми «Генеза педагогічної компаративістики : глобальний контекст» з історії педагогіки та педагогічної компаративістики. Світ дидактики : дидактика в сучасному світі : ІІІ Міжнар. наук.-практ. інтернет-конф. (07–08 листопада 2023 року, м. Київ). Київ, 2024. С. 364–366.

Таможська І. В. Теоретичні і методичні засади підготовки науково-педагогічних кадрів в університетах України (друга половина ХІХ – початок ХХ століття) : автореферат докт. пед. наук : 13.00.01. Полтава, 2020. 647 с.

Таможська І. В., Куліш С. М. Сучасні світові тенденції педагогічної освіти. Науковий вісник Кременецької обласної гуманітарно-педагогічної академії ім. Тараса Шевченка. Серія: Педагогічні науки. 2023. № 17. С. 36–42. DOI: https://doi.org/10.32782/2410-2075-2023-17.4

Чепіль М. М., Карпенко О. Є., Стинська В. В. Роль порівняльної педагогіки у підготовці магістрів за спеціальністю «Освітні, педагогічні науки». Інноваційна педагогіка. 2023. Вип. 58. Том 2. С. 28–32. DOI: https://doi.org/10.32782/2663-6085/2023/58.2.5

Tamozhska I., Rud O., Medynskyi S., Polukhtovych T., Kuzemko N., & Rudenko-Kraievska N. The Educational Paradigm as a Conceptual Model of Developing Competencies During Learning. Revista Romaneasca Pentru Educatie Multidimensionala, 16(2). 2024. 152–164. DOI: https://doi.org/10.18662/rrem/16.2/851

Tamozhska I., Lehan I., Shcherbak I., Suprun D., & Hryhorenko T. Functioning and development of national and European adult education systems : a comparative aspect. Conhecimento & Diversidade, Niterói, Vol. 15 (40). 2023. 45–61. DOI: https://doi.org/10.18316/rcd.v15i40.11275

##submission.downloads##

Опубліковано

2024-11-14